اقوام ایرانی به فرهنگ و کشور خود پایبند هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند و حتی در مقابل توطئه‌هایی که در طول تاریخ پیش آمده است، ایستاده‌ و همگی به عنوان ایرانی به فرهنگ و کشور خود پایبند بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره «ایران عزیز» اتحاد را رمز همیشگی اقوام ایرانی دانست و اظهار کرد: یکی از بارزترین خصوصیت‌های اقوام ایرانی این است که با تمام تنوعی که وجود دارد قرن‌ها است که در کنار هم با محبت و دوستی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی گاهی می‌بینیم در یک شهر یا استان چندین قوم مختلف در کنار هم با وحدت و دوستی زندگی می‌کنند و همواره در هر شرایطی در کنار هم متحد و صمیمی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزاری جشنواره «ایران عزیز» را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از این نوع جشنواره‌ها در تهران در گذشته نیز برگزار شده و همواره مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفته است که نشان می‌دهد، برگزاری جشنواره اقوام برای شهروندان برای آشنا شدن با اقوام مختلف مؤثر است.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه‌بر اینکه موجب آشنایی شهروندان با فرهنگ‌های اقوام مختلف می‌شود، زمینه گردشگری را نیز فراهم می‌کند. چرا که مخاطبان با ابعادی از زندگی، فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها آشنا می‌شوند که شاید کمتر به آنها پرداخته شده است و این موجب می‌شود، مخاطبان برای بازدید از شهرهای مختلف برنامه‌ریزی کنند.

چمران افزود: اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند و حتی در مقابل توطئه‌هایی که در طول تاریخ پیش آمده ایستاده‌اند و همگی به عنوان ایرانی به فرهنگ و کشور خود پایبند بوده‌اند.

کد خبر 613871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.