بیش از ۹۰ درصد زمین‌های شهرستان کوهرنگ بدون سند رسمی است

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ گفت: بیش از ۹۰ درصد زمین‌های شهرستان کوهرنگ بدون سند رسمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن خدادادی امروز _پنجشنبه پنجم آبان‌ماه _ در کارگاه آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: بازنگری طرح هادی روستاهای شهرستان کوهرنگ، تکمیل زیرسازی و جدول‌بندی کوچه‌ها و تعیین تکلیف مجری رسیدگی به جاده‌های آنتنی روستا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی به شهرها و روستاها بر اساس سرشماری هستند، لازم است سرشماری جدید نفوس و مسکن انجام گیرد و به مسئولان کشوری اعلام شود، وضع قوانین به صورت منطقه‌ای باشد به این دلیل که بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرایی نداشته و منجر به مهاجرت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به ضرورت رفع موانع در ساخت‌وساز، تغییر کاربری و الحاق زمین‌ها، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد زمین‌های شهرستان کوهرنگ بدون سند رسمی بوده و همین موضوع باعث کاهش اشتغال‌زایی شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای زلزله شهرستان کوهرنگ و پیگیری چهار بانده شدن محور ارتباطی فارسان_کوهرنگ پیگیری شود.

خدادادی ضمن درخواست نسبت به حضور فرماندار در جلسات شوراهای اسلامی، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در خصوص مراحل اجرای پروژه‌ها، افزایش ضریب و زیرساخت ورزشی و توجه و پیگیری سند توسعه شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

فرهنگ‌سازی و مدیریت هزینه‌های سرگردان در روستاها جهت آبادانی و پیشرفت ضروری است

محمد رئیسی، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به ضرورت تعامل شوراهای اسلامی با دادستانی شهرستان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی و خانواده‌ها به عنوان کانون کوچک اجتماعی در کنار پلیس و شورای مبارزه با مخدر استان جهت جلوگیری از تولید، ترانزیت و خرید و فروش آن و همچنین ترک اعتیاد جوانان می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با اشاره به نحوه کنترل مشکلات اجتماعی با استفاده از ظرفیت شوراها، اضافه کرد: تشکیل جلسات در هر روستا برای کنترل اعتیاد جوانان و سایر آسیب‌های اجتماعی و همچنین راه‌اندازی طرح‌های اشتغال پایدار مانند بوم‌گردی در منطقه ضروری است.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه در شهرستان کوهرنگ بین طایفه‌ها زمین خرید و فروش نمی‌شود و این خود منجر به بی‌عدالتی در منطقه شده است، افزود: شوراهای اسلامی به منظور بازنگری طرح‌های هادی و لحاظ مسائل قومی و قبیله‌ای باید تلاش کنند و گزارش متخلفان و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به دادستانی اعلام کنند.

وی با اشاره به لزوم همکاری شوراهای اسلامی در معرفی افرادی که در زمین‌های ملی ساخت‌وساز کردند، تصریح کرد: با توجه به اینکه منابع طبیعی ۸۵ درصد اراضی کوهرنگ را تشکیل داده و تصرف اراضی ملی تخلف است و منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود، همکاری شوراها در این زمینه ضروری است.

رئیسی در خصوص چگونگی استفاده از مهر شورای اسلامی شهر و تخلفات مبتلابه در استفاده از آن، تاکید کرد: به منظور فرهنگ‌سازی و مدیریت هزینه‌های سرگردان در روستاها جهت آبادانی و پیشرفت ضروری است که شوراهای اسلامی در قالب مجموعه‌های خیری با جمع‌آوری فرهنگ ساخت شیر سنگی برای اموات و هزینه‌های میلیاردی در این خصوص اقدامات چشم‌گیری انجام دهند.

کد خبر 613779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.