نوسازی بافت فرسوده نیازمند مشارکت شهروندان است

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: لازم است زمینه ورود شهروندان به مقاوم‌سازی و نوسازی سازه‌ها و منازل فراهم شود تا اقدامات با سرعت بیشتری پیش رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، یوسف مغروری با اشاره به اهمیت بازسازی بافت باارزش و بهسازی بافت فرسود، اظهار کرد: در این باره بر ضرورت همکاری میان بخشی برای سرعت دادن به اجرای پروژه‌های مختلف در محلات هدف بازآفرینی شهری تاکید شده و برای بهبود محیط زندگی در شهر و توسعه متوازن اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، احیای بافت‌های فرسوده و نامناسب شهری و استحکام‌بخشی به ساخت و سازها باید توجه ویژه مبذول شود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید موضوع مشارکت مردمی مورد توجه باشد و زمینه برای ورود شهروندان به مقاوم سازی و نوسازی سازه‌ها و منازل فراهم شود تا اقدامات با سرعت بیشتر پیش رود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: برای مدیریت بهتر و کارآمد احیای بافت فرسوده باید مجموعه مشخص ورود کند که اطلاعات دقیق داشته باشد تا از انجام جزیره‌ای و پراکنده اقدامات جلوگیری شود.

وی کم عرض بودن معابر در بافت فرسوده شهری را چالشی برای خدمات‌رسانی دستگاه‌های خدمات‌رسان به هنگام حوادث در این مناطق دانست و افزود: دسترسی نداشتن دستگاه‌های خدمات‌رسان برای امدادرسانی در زمان حوادث، تهدید برای ساکنان این مناطق به شمار می‌رود، اگر فکری برای آن نشود در شرایط وقوع حادثه‌ها و بحران با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود.

مغروری تصریح کرد: در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است و ۵۲۳ هکتار هم گستره سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر است که در این مناطق سکونت شهروندان در منازل غیرمستحکم یک دغدغه است و دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها باید برای رفع مشکلات در این مناطق تدابیری داشته باشند.

کد خبر 613464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.