خطوط هوایی برای گردشگری مناسب نیست/ کرج در پیچ‌وخم انتخاب شهردار

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افزایش انگیزه استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین شهروندان با «اصرو»، رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم نسبت به گردشگری، دستیابی به شهر هوشمند، اولویت مدیریت شهری بندرعباس، کم‌آبی؛ مشکل اصلی شهرستان خان‌میرزا و تدبیر شورای شهر برای انتخاب شهردار کرج را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

افزایش انگیزه استفاده از حمل‌ونقل عمومی بین شهروندان با «اصرو»

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه مجموعه خدمات «اصرو»، اظهار کرد: مدیریت زمان، هزینه، مصرف سوخت و اولویت در انتخاب از مجموعه خدمات فعلی در این برنامه است؛ در آینده استفاده از Qr کد و NFC (پرداخت با موبایل)، جزئیات تراکنش‌ها و میزان سفر شهروندان نیز به این برنامه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه از ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار است که می‌توان با معرفی آن، انگیزه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را بین شهروندان افزایش داد، همچنین این برنامه نرم‌افزاری به ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی و مدیریت زمان شهروندان کمک می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که برنامه «اصرو» بر اساس سامانه‌های هوشمندی که نمایشگر آن در ۵۰ ایستگاه منتخب و اتوبوس‌ها وجود دارد، خدماتی را به شهروندان ارائه می‌کند، گفت: زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه، زمان تقریبی مدت سفر در مسیرهای مختلف، قیمت بلیت مسیرها، خرید و پرداخت الکترونیکی بلیت ازجمله خدماتی است که شهروندان می‌توانند در اصرو از آن بهره‌مند شوند، البته در آینده نیز خدماتی به این سامانه اضافه خواهد شد.

رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم نسبت به گردشگری

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، اظهار کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نسبت به آثار تاریخی اقداماتی انجام داده که بستری برای جذب گردشگران فراهم می‌کند، میدان امام علی (ع)، میدان امام (ره) و چهارباغ محور تاریخی است که باید فعال‌تر شود.

وی گفت: دولت‌خانه صفویه پروژه‌ای است که تا حدود زیادی عملیات آن انجام شده است و در صورتی‌که این پروژه تکمیل شود به مجموعه تاریخی بی‌نظیر در دنیا تبدیل خواهد شد که ارتباط چهارباغ تا میدان امام و اطراف آن را شامل می‌شود و مجموعه‌ای تاریخی و فرهنگی را تحت عنوان دولت‌خانه صفویه گرد هم خواهد آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این موارد می‌تواند در جذب توریست و گردشگر مؤثر واقع شود، از طرفی باید اصفهان را به تمام دنیا بشناسانیم. سفارت‌های ما باید موقعیت و ظرفیت‌های اصفهان را برای مردم آن کشور و مجموعه‌های توریستی گردشگری تبیین کنند تا باعث جذب توریست شود؛ با این حال باید گفت هنوز زیرساخت‌های لازم از جمله هتل و خطوط هوایی برای جذب توریست و گردشگر به اصفهان فراهم نشده است و باید در این زمینه باید تلاش بیشتری برای جذب گردشگر انجام شود.

دستیابی به شهر هوشمند، اولویت مدیریت شهری بندرعباس

سیدمحمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: شهر هوشمند تعاریف و برداشت‌های متفاوتی دارد، به تعبیری شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که مدیریت آن بتواند خدمات، امکانات یا تجهیزاتی را به صورت هوشمند و تکنولوژی‌محور اداره کند.

وی افزود: تعریف شهر هوشمند با شهر الکترونیک متفاوت است، زیرا ممکن است شهری الکترونیک باشد، اما هوشمند نباشد؛ شهر الکترونیک استفاده از تجهیزات الکترونیک برای ارائه خدمات، تجهیزات و ارتباطات است، اما هوشمندی لازم را ندارد و در نهایت اپراتورهای انسان‌محور را دارد که تجهیزات الکترونیک را مدیریت کند و به‌طور طبیعی چیزی که دخالت انسان در آن بیشتر است، خطای بیشتری نیز دارد، لذا ما از شهر هوشمند انتظار مدیریت هوشمند الکترونیک را با درصد خطای کمتر داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان این‌که مقدمه شهر الکترونیک، ایجاد زیرساخت‌های الکترونیک است که دارای زیرمجموعه‌هایی همچون خدمات و فرایندهای اداری الکترونیک است و مقدمه شهر الکترونیک نیز شهرداری الکترونیک است، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری که به واسطه سازمان‌ها، معاونت‌ها و خدمات مختلف از جمله حمل‌ونقل شهری، شهرسازی، فرهنگی و ورزشی، فضای سبز، آرامستان و پسماند شهرداری شاکله مدیریت شهر را بر عهده دارد، الکترونیک باشد، بخش گسترده‌ای از اهداف شهر الکترونیک را پوشش داده است.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری بتواند به سرعت حوزه شهرسازی را الکترونیک کند و خدمات و فرایندهای شهرسازی از جمله صدور پروانه، مجوزها را در بستر اینترنت به مردم ارائه دهد، گام‌های اولیه را برداشته است؛ پس از آن شهرداری می‌تواند به عنوان مدیریت شهری خدمات دیگری همچون خدمات مربوط به ناوگان حمل‌ونقل و خدمات دیگر دستگاه‌ها را در بستر اینترنت در فضای مجازی ارائه دهد.

کم‌آبی؛ مشکل اصلی شهرستان خان‌میرزا

محمدیعقوب باقری، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خان‌میرزا در شورای عالی استان‌ها در خصوص مشکلات این شهرستان و دغدغه مردم این منطقه، اظهار کرد: شهرستان خان‌میرزا سراسر بحران است و در ابعاد زیرساخت‌ها و مسائل جزئی و کلی نیاز به تأمین اعتبار ویژه دارد.

وی با اشاره به این‌که دشت حاصل‌خیز خان‌میرزا مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است، ادامه داد: بحران اصلی شهرستان خان‌میرزا مشکل کم‌آبی است و باید از ظرفیت‌های موجود در مدیریت بحران استان نهایت استفاده را ببریم، چراکه در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی مسائل از بحران نیز رد شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خان‌میرزا در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خان‌میرزا و بخش ارمند به ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند، ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

تدبیر شورای شهر برای انتخاب شهردار کرج

علی قاسم‌پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در خصوص انتخاب شهردار، اظهار کرد: شهردار منتخب کرج با تدبیر شورای اسلامی شهر، فعالیت خود را آغاز کرده است و انتظار می‌رود صداقت، شهامت، شجاعت، فساد ستیزی و برنامه‌ریزی را محورهای فعالیت خود قرار دهد و از تمام ظرفیت‌های شهرداری برای خدمت به مردم این شهر استفاده کند.

وی تاکید کرد: بی‌شک رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر مبتنی بر احترام متقابل و پرداختن به وظایف قانونی است و به مسئله‌ای جز این نباید پرداخته شود. کارکنان و مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر باید به دور از تفرقه ارتقای سازمانی، پرداختن به روزهای ازدست‌رفته، چگونگی خدمت‌رسانی بهتر و تبدیل کرج به جای بهتری برای زندگی را هدف خود قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این مسیر دشواری‌هایی وجود دارد که اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهردار، با برنامه‌ریزی مبتنی بر قانون باید آن را رفع کنند.

وی با تاکید بر این‌که شورای ششم شهر کرج در بعضی موارد مظلوم واقع شده است، گفت: با این وجود آمادگی خدمت‌رسانی به شهروندان در این شورا با تمام توان، انگیزه، اتحاد و انسجام وجود دارد و نمونه‌ای از اتحاد و همدلی اعضا، در نحوه رأی دادن به شهردار منتخب نمایان بود.

کد خبر 613420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.