همکاری دانش‌آموزان دبستانی با شورای شهر هاکسبری

شورای شهر هاکسبری با پذیرایی از دانش‌آموزان دبستانی سراسر شهر، آن‌ها را با حوه عملکرد شورا آشنا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانش‌آموزان دبستانی از سراسر هاکسبری به شورای شهر هاکسبری رفتند تا از نحوه عملکرد دولت محلی مطلع شوند. شورا که میزبان مراسم افتتاحیه برنامه راهبری و آگاهی خود در مرکز عملکرد «ویندزور» بود، از ورود ۸۸ دانش‌آموز به این مراسم استقبال کرد و طی یک جلسه نمایشی آن‌ها را با چگونگی عملکرد این نهاد آشنا کرد. ۶۰ دانش‌آموز از مدرسه ابتدایی کاتولیک «سنت مونیکا در ریچموند»، چهار دانش‌آموز از مدرسه دولتی «گلوسودیا»، چهار دانش‌آموز از مدرسه عمومی «مکدونالد ولی» و ۲۰ دانش‌آموز از مدرسه دولتی «کوراجونگ شرقی» در این برنامه حضور داشتند و ضمن آشنایی با مسئولیت‌های شورا خود نیز نقش نمایندگان و اعضا را در طول جلسه نمایشی برعهده گرفتند.

برنامه راهبری و آگاهی شورای شهر هاکسبری، سالانه توسط کارکنان شورا برگزار می‌شود و هدف آن آموزش دانش‌آموزان سال پنجمی و ششمی در مورد نقش شورا در مراقبت از جامعه هاکسبری و چگونگی انجام کارها توسط این نهاد است. دانش‌آموزان همچنین در مورد سه سطح مختلف حکومت (فدرال، ایالتی و محلی)، همچنین نقش شهردار و اعضای شوراها به‌عنوان نمایندگان شهر اطلاعات کسب می‌کنند.

شورای شهر هاکسبری ضمن اشاره به تأثیرگذاری بالای این اقدام آن را برای مشاغل موجود در منطقه ازجمله خدمات فرهنگی، اجتماعی و سلامتی، همچنین به‌دست‌آوردن درک صحیح از نحوه جمع‌آوری و مدیریت زباله‌ها و چگونگی نگهداری از جاده‌ها، پارک‌ها، استخرها و کتاب‌خانه‌ها در سطح شهر ارزشمند شمرد.

عضو شورای شهر هاکسبری اعلام کرد: «دانش‌آموزان از حضور در این جلسات نمایشی در محل اتاق‌های شورا بسیار لذت می‌برند. از سوی دیگر مشارکت دادن آن‌ها در این برنامه‌ها به‌عنوان نمایندگان و اعضای شورا باعث حضور فعالانه جوانان سطح شهر در فعالیت‌های شهری و منطقه‌ای می‌شود. دانش‌آموزان در این جلسات پرسش‌هایی مطرح می‌کنند که بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به جهت‌دهی بیشتر برنامه‌ها کمک کند.»

وی در ادامه گفت: «داشتن آگاهی نسبت به آنچه شورا به‌دنبال آن است و همچنین نحوه انطباق دولت محلی با محیط سیاسی گسترده‌تر برای کودکان بسیار اهمیت دارد که برنامه راهبری و آگاهی شورای شهر هاکسبری آن را محقق می‌کند.»

کد خبر 613310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.