نامگذاری یک خیابان در منطقه ۷ اصفهان به‌نام «شهید خیزاب»

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به نام‌گذاری یکی از خیابان‌های این منطقه به نام شهید مدافع حرم، «مسلم خیزاب» گفت: با توجه به اینکه این منطقه خاستگاه شهدای بسیاری است، اقداماتی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنها انجام می‌شود.

علی‌اصغر شاطوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از خیابان‌های منطقه هفت شهرداری اصفهان به‌نام شهید مدافع حرم مسلم خیزاب نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه هدف از نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر به نام شهدا تنها نامگذاری یک گذر نیست، ادامه داد: این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی، رواج سبک زندگی و جهان‌بینی و رویکردهای فکری شهدا انجام می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهید مدافع حرم، مسلم خیزاب یکی از ساکنان این منطقه بوده است، ادامه داد: شهرداری این منطقه، در راستای ارج نهادن و پاسداشت جایگاه شهدای مدافع حرم، پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر را به نام این شهید والامقام به شورای نامگذاری شهر اصفهان اعلام کرد که به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: منطقه هفت اصفهان خاستگاه شهدای بسیاری است، از این‌رو اقداماتی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهید مسلم خیزاب، دهم دی‌ماه سال ۱۳۵۹ دیده به جهان گشود و با توجه به ظهور دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شد و تا پای جان مبارزه کرد؛ وی سرانجام در تاریخ بیست‌وششم مهرماه ۱۳۹۴ توسط نیروهای تروریست، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 613016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.