مدیریت شهر هوشمند، شهرداری‌محور است

قائم‌مقام شهردار تبریز با اشاره به چالش‌های مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی گفت: بحث مدیریت شهر هوشمند شهرداری‌محور است؛ اما راه‌حل مشترک برای تحقق هوشمندسازی همکاری و هم‌افزایی نهادهای دولتی و خصوصی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، محبوب تیزپاز اظهار کرد: شهرداری تا حد قابل‌قبولی زیرساخت‌های ارتباطی را آماده توسعه شهر هوشمند کرده است و در بخش‌های مختلف شهرداری گفتمان شهر هوشمند جاری شده است.

وی افزود: شهر هوشمند با هدف رفع نیازها و مشکلات و تأمین آسایش شهروندان، حفظ منابع طبیعی و فرهنگی، توزیع عادلانه هزینه‌ها، صیانت از فضای سبز، حل معضل ترافیک و بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، مدیریت منابع و جلوگیری از هدررفت انرژی، برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه و نوسازی جوامع مطرح شده است و تأمین امکانات و ایجاد رفاه مردم اولویت‌ها یک شهر هوشمند است.

قائم‌مقام شهردار تبریز با اشاره به شناسایی وضعیت موجود شهرها به عنوان گام نخست در هوشمندسازی، تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و منوط به فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت تحول هوشمند در تبریز، شهرداری این کلان‌شهر با حضور در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ پذیرای ایده‌های نوین حوزه مدیریت شهری هوشمند خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با حضور و ایجاد غرفه و نقش‌آفرینی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز جهت ارج نهادن و ظرفیت‌سازی برای محصولات بومی و ایده‌های حوزه مدیریت شهری هوشمند میزبان فناوران در دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری خواهد بود.

کد خبر 612908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.