بیماری اگزما چیست و چگونه درمان می شود؟

بیماری اگزما پوست را دچار خشکی و خارش می کند و نیاز به درمان به موقع دارد. عدم رسیدگی به آن می تواند موجب ایجاد زخم بر روی پوست شود.

بیماری اگزما چیست و چگونه درمان می شود؟

بیماری اگزما نوعی عارضه پوستی است که در اثر حساسیت شخص به عوامل گوناگون بروز خواهد کرد. این بیماری پریشانی و ناآرامی زیادی را برای شخص به وجود می آورد و با شروع اولین علائم باید به پزشک مراجعه نمود.

پوست از اندام های داخلی در برابر انواع آلودگی ها و خطرات محیطی محافظت می کند. عوامل حساسیت زا می تواند پوست را دچار آکنه، اگزما، جوش، لک و.... نماید. پوست نقش مهمی در زیبایی افراد دارد. وجود التهاب و خارش پوستی علاوه بر اینکه سیستم عصبی شخص را درگیر می کند، تاثیر مخربی بر ظاهر فرد می گذارد.

علائم بیماری اگزما چیست؟

بیماری اگزما علائم مشخصی دارد. اما ممکن است با برخی بیماری های پوستی نیز تشابهاتی داشته باشد. از مهمترین نشانه های این بیماری خارش، سوزش، التهاب، ظهور تاول های قرمز بر روی پوست می باشد. این علائم ممکن است در بیماری مانند پسوریازیس مشاهده شود. با این تفاوت که اگزما تنها در برابر برخی موارد و برهه های زمانی خاص خود را نشان می دهد. اما علائم بیماری پسوریازیس همیشه در شخص دیده می شود و نیاز به درمان اساسی دارد. بهترین پزشکان متخصص پوست و مو در شیراز برای درمان اگزما را در سایت پی جو ببینید و از آن ها نوبت بگیرید.

چه عواملی موجب بروز اگزما می شود؟

بیماری اگزما زمانی اوج میگیرد که پوست بیمار به طور کلی خشک شده و خارش و قرمزی در آن دیده می شود. این بیماری ممکن است به صورت ژنتیکی در بدن شخص به وجود آید. اما قرار گرفتن فرد در برابر برخی عوامل موجب ظهور اگزما خواهد شد.

از جمله عواملی که موجب بروز بیماری اگزما می شود عبارتند از:

  • خوردن برخی غذاها مانند بادمجان و غذاهای سرخ کردنی
  • تماس با مواد شیمیایی و برخی شوینده ها
  • آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض گرد و خاک
  • ایجاد حساسیت در اثر تماس یا تنفس در محیطی که حیوان خانگی قرار دارد
  • استفاده از آب داغ برای شستشو
  • پوشیدن لباس های تنگ
  • تعریق زیاد
  • پوشک کردن نوزاد

برخی عوامل مانند استرس، تغییرات دمایی، برهم خوردن تعادل هورمونی، مصرف دخانیات و... موجب شدت گرفتن بیماری می شود.

نحوه درمان بیماری اگزما چگونه است؟

بیماری اگزما به طور کلی در بدن بیمار وجود دارد و تنها می توان با روش های درمانی این بیماری را کنترل کرد. معمولا اگر بیماری در سطح پایینی باشد با مسکن هایی مانند آنتی هیستامین درمان می شود. اما برخی مواقع خارش و سوزش پوست شخص را آزرده می کند به طوری که مصرف داروهای حاوی کورتون تجویز خواهد شد.

درمان اگزما با سایت پی جو توسط بهترین پزشکان متخصص پوست و مو در شهر شما

بیماری اگزما از جمله بیماری هایی است که زندگی روزمره شخص را تحت شعاع قرار میدهد بنابراین باید به سرعت درمان شود. برای درمان این بیماری می توان به سایت پی جو مراجعه کرد. این سایت با معرفی بهترین پزشکان پوست افراد را راهنمایی خواهد کرد. سایت پی جو اطلاعات مربوط به پزشکان متخصص پوست در شیراز و سایر شهرها را در اختیار افراد قرار می دهد.

کد خبر 612809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.