کاهش عوارض ساختمانی و بخشودگی جریمه بدهکاران

شهردار گرگان از تصویب لوایح کاهش ۴۰ درصدی عوارض ساختمانی و طرح بخشودگی صددرصدی خسارت تاخیر تادیه چک‌های برگشتی بابت جریمه عوارض و ساختمانی در صحن شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: لایحه کاهش ضرایب محاسبات عوارض ساختمانی گرگان در پرداخت نقدی و لایحه طرح بخشودگی صددرصدی خسارت تأخیر چک‌های برگشتی بابت جریمه و عوارض ساختمانی که دارای رأی از محاکم قضائی است، برابر پیشنهاد شهرداری گرگان به منظور رفاه حال شهروندان در صحن شورای اسلامی شهر به تصویب رسید.

وی افزود: با هدف کاهش تبعات ناشی از اعمال نرخ‌های عوارض ساختمانی در گرگان، مشوق‌های مالی به منظور تعدیل تورم فعلی عوارض برای سازندگان مسکن اجرا می‌شود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در نظر دارد برای حمایت از صنعت ساختمان و تعدیل نرخ‌های فعلی عوارض از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده و با ارائه بسته‌های تشویقی بخشی از نرخ عوارض سال ۱۴۰۱ را برای تمام شهروندان به ویژه انبوه‌سازان ساختمان تعدیل کند تا بار دیگر شاهد رونق صنعت ساختمان در شهر گرگان باشیم.

سیدالنگی اضافه کرد: لایحه اعمال بسته‌های تشویقی برای پرداخت نقدی عوارض به صورت دوفوریت به صحن شورای اسلامی شهر ارسال و به اتفاق آرا، اعضای شورا تصویب شد.

وی تصریح کرد: کاهش ضریب محاسبات پرداخت نقدی عوارض در این لایحه لحاظ شده است و به استناد ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید و بند ۱۲ از ماده دو (مقررات عمومی و سیاست‌های تشویقی) تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ در گرگان به منظور تشویق آن دسته از شهروندانی که تا پایان وقت اداری سی‌ام آبان ۱۴۰۱ نسبت به پرداخت صددرصد تمام مطالبات شهرداری به صورت نقدی اقدام کنند، تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: براساس این لایحه میزان تخفیف خوش حسابی در پرداخت نقدی برای سازندگان مسکن در منطقه یک ۳۰ درصد و در مناطق دو و سه هرکدام ۴۰ درصد لحاظ می‌شود.

شهردار گرگان افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان یکی از نهادهای تأثیرگذار در بخش مسکن با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و راهبردی در راستای سیاست‌های کلان مدیریت کشور، با ارائه مشوق‌هایی از سازندگان صنعت ساختمان حمایت می‌کند تا انگیزه ساخت مسکن با قیمت مناسب‌تر برای بهره‌مندی شهروندان وجود داشته باشد.

کد خبر 612454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.