برگزاری ۶۰۰ همایش پیاده‌روی، ۳۰۰ جشنواره ورزشی و ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:۶۰۰ همایش پیاده‌روی، ۳۰۰ جشنواره ورزشی و ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری و رویدادهای مختلف ورزشی طی شش ماهه اول سال‌جاری در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد بازرگان در نشست خبری امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم مهرماه_ با اشاره به اینکه دو رسالت بزرگ در حوزه ورزش و جوانان برعهده این سازمان است، اظهار کرد: ترویج ورزش همگانی و قهرمانی برعهده ماست و هرچه ورزش عمومی را بسط دهیم، ورزش قهرمانی نیز رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه افزایش ۱۳ میلیون بیمار دیابتی، ناشی از کم‌تحرکی است، افزود: بوستان‌های سطح شهر باید به رشته‌های خاصی اختصاص داده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از ایجاد جاده تندرستی در دو نقطه از سطح شهر خبر داد و گفت: زنجان ظرفیت قهرمانی ۱۵ رشته ورزشی را دارد و می‌تواند در سکو باشد به شرطی که حامیان مالی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ هیئت ورزشی در استان فعال است، اضافه کرد: ۶۰۰ همایش پیاده روی و ۳۰۰ جشنواره ورزشی و ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری و رویدادهای مختلف ورزشی طی شش ماهه اول سال جاری در زنجان برگزار شد.

بازرگان به فعالیت ۳۷ خانه ورزش روستایی و ۱۸۰ فضای ورزشی در زنجان اشاره کرد و گفت: بسیاری از فضاهای ورزشی نزدیک به نیم‌قرن عمر دارند که نگهداری این مکان‌ها کار سختی است ولی ۹۰ درصد هیأت‌های ورزشی ما سالن اختصاصی دارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جانمایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و طولانی شدن اجرای آن گفت: بعد از پیگیری‌های مکرر، پیمانکار قبلی از پروژه منفک شد و پیمانکار جدید نیز برای اتمام کار ۸۴ میلیارد پیشنهاد داده است و تا وقتی این اعتبار تخصیص داده نشود، کار به جایی نخواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: از منتقدان جانمایی این پروژه هستم ولی اداره کل در استان فقط نقش تسهیلگر دارد و اعتبارات ناچیزی داریم، اجرا نشدن این پروژه از سال ۸۴ تاکنون زیبنده استان نیست.

بازرگان با اذعان به اینکه در روستاها جام پرچم در حال برگزاری است، افزود: در این راستا ۶۴۰ تیم ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۱۲۰ تیم از بانوان هستند.

وی تصریح کرد: عموم شهروندان باید از ظرفیت سالن‌های اختصاصی ادارات و سازمان‌های دولتی استفاده کنند اما این موضوع جدی گرفته نمی‌شود و تنها در ساعات محدود باز است.

این مسئول با بیان اینکه سازمان‌ها موظف شدند ۲۰ درصد از اماکن خود را برای برگزاری ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند، خاطرنشان کرد: این موضوع در ستاد ساماندهی جوانان مطرح شده و استاندار زنجان فرمانداران را مکلف به اجرای این قانون کرده است.

کد خبر 612387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.