با روایتگری، مسیر شهدا ادامه می‌یابد

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت گفت: ما نسبت به خون شهدا مسئول هستیم و اگر شهیدی دین خود را ادا کرد، باید با روایتگری مسیر او را ادامه داد. بزرگترین خدمت به انقلاب بعد از شهادت، روایتگری برای شهدا است و کار روایتگری بهترین خدمت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم در آئین افتتاحیه بیستمین دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس و مقاومت و یادبود روحانیون شهید حرم رضوی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم در زمانی زندگی می‌کنیم که عطر و بوی شهادت را می‌بینیم و درک می‌کنیم. در طول تاریخ، فرهنگ شیعه با شهادت مأنوس بوده و می‌توان گفت رسالت شیعه از زمان حضرت زهرا (س) شروع شده است.

وی افزود: در نیجریه ۲۵ میلیون نفر توسط شیخ زکزاکی شیعه شدند و او همه شش فرزندش را در این راه از دست داد و مادر این فرزندان، با استواری بیان می‌کند که ما کاری نکردیم.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: ما نسبت به خون شهدا مسئول هستیم و اگر شهیدی دین خود را ادا کرد، باید با روایتگری مسیر او را ادامه داد. بزرگترین خدمت به انقلاب بعد از شهادت، روایتگری برای شهدا است و کار روایتگری بهترین خدمت است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر شما روایت نکنید دشمن خلاف واقع و بر اساس میل خودش روایتگری می‌کند و جای ظالم و مظلوم را تغییر می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار کرد: دشمنان نه امروز بلکه از دهه‌های گذشته ماهیت، شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم به‌خصوص جوانان را هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به فلسفه و تاریخچه تشکیل مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: مرحوم عبدالله ضابط روحانیون را جمع کرد و گفت باید با زبان شهدا وارد دانشگاه‌ها شویم. مرامنامه عاشورا تا عصر ظهور سرلوحه همه انسان‌های موحد است و متأسفانه امروز عده‌ای با شعار مرگ بر دیکتاتور جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

در ادامه حسین یکتا، راوی دفاع مقدس گفت: راویان باید خود را سرباز امام زمان بدانند و به نام و یاد ایشان و بر اساس رهنمود رهبر انقلاب حرکت کنند تا کارها برکت پیدا کند. دشمن اهمیت و ارزش این نسل را شناخته است و باید مجاهدت کرد تا ارزش‌ها از گزند دشمنان حفظ شود.

کد خبر 612077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.