آغاز عملیات حفاری ۳ ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان‌شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز فعالیت‌های عمرانی سه ایستگاه پایانی خط دو قطار شهری، اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می‌شود و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی‌بی‌ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال انجام است و در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است، به‌نحوی که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ خاتمه پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه ۱۶ ایستگاه در مرحله نخست احداث قرار گرفته است و پیمانکار دارد، خاطرنشان کرد: عملیات سفت‌کاری و قرارداد پیمانکار ایستگاه متروی عاشق اصفهانی به اتمام رسیده و پروژه تحویل سازمان قطار شهری شده است که در آینده با تأمین منابع مالی و پیمان جدید، عملیات نازک‌کاری آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: سفت‌کاری ایستگاه‌های زینبیه، شهید خرازی و عمان سامانی با عبور تی بی‌ام رو به اتمام است و به‌زودی مراحل نازک‌کاری آن آغاز می‌شود.

واعظی‌فر با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی اصفهان گفت: از ۱۶ ایستگاهی که در فاز نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در ایستگاه ابن‌سینا طرح ترافیکی ایجاد و میدانی احداث کردیم که این میدان محلی برای احداث ایستگاه زیرزمینی خواهد شد، همچنین در این محل تی‌بی‌ام جبهه غربی اصفهان به تی‌بی‌ام‌های جبهه شمال شرقی می‌رسد و با استفاده از جرثقیل‌های سنگین خروج پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۱۶ ایستگاه در خط دو متروی اصفهان فعال شده است و تا مرحله سفت‌کاری ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: ایستگاه حافظ به صورت زیرزمینی و ایستگاه امام علی (ع) زیر فونداسیون میدان اجرا می‌شود، البته با توجه به اینکه این دو ایستگاه در تراز آب بالا قرار دارد، تلاش مضاعفی انجام می‌شود تا با استفاده از روش‌های جدید بتوانیم با آب مقابله و ایستگاه را احداث کنیم.

کد خبر 609206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.