تعامل شهرداری و کتابخانه‌ها توسعه فرهنگ کتابخوانی را به همراه دارد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ارتقای خدمات فرهنگی در حوزه کتابخانه‌ها به هم‌اندیشی و تعامل اداره‌کل کتابخانه‌های استان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن محمدحسینی در جریان بازدید سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان از کتابخانه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شهرداری ویترین شهر محسوب می‌شود، از این‌رو تعامل و همکاری با سایر نهادها برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان ضروری است.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان شخصیت‌های برجسته علمی و حوزوی زندگی می‌کنند، بنابراین به‌منظور ارتقای خدمات در حوزه کتابخانه‌ها به هم‌اندیشی و تعامل اداره‌کل کتابخانه‌های استان نیاز داریم.

نقش مهم کتاب و مطالعه در ارتقای فرهنگ شهروندی

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان نیز در این بازدید اظهار کرد: تعامل، ارتباط مؤثر و اجرای برنامه‌های مشترک بین شهرداری و کتابخانه‌ها، سبب توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم کتاب و مطالعه در ارتقای فرهنگ شهروندی، ادامه داد: بدون شک تربیت شهروندانی اهل مطالعه، سبب ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و قانون مداری می‌شود که این مهم نیز مدنظر شهرداری‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه تصریح کرد: شهرداری و کتابخانه‌ها، می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مشترک به ارتقای شاخص‌های مطالعه در این شهر فرهنگی کمک کنند؛ کتاب‌خوانی یک عادت خوب است که زمینه توسعه فرهنگی و همچنین توسعه سایر بخش‌ها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان دارای شخصیت‌های علمی و حوزوی ارزشمندی است، تاکید کرد: کتابخانه‌ها در منطقه رهنان باید مسجدمحور و خانه‌محور شود.

به گزارش ایمنا، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان و مدیر منطقه ۱۱ شهرداری از کتابخانه‌های سطح منطقه بازدید کردند و سپس در جلسه ویژه‌ای در کتابخانه مسجدالرضا (ع) به بررسی مشکلات این حوزه پرداختند.

کد خبر 605967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.