مسئولان همدان در مورد سلامت آب با شهروندان صادق باشند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر همدان بر اساس وظیفه ذاتی خود در امر بهداشت محیط و سلامت شهروندان باید نظارت داشته باشند و انتظار می‌رود مسئولان در مورد سلامت آب شرب با شهروندان صادق باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه_ در صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همدان بر اساس وظیفه ذاتی خود در امر بهداشت محیط و سلامت شهروندان باید نظارت داشته باشند و انتظار می‌رود مسئولان در مورد سلامت آب شرب با شهروندان صادق باشند.

وی با اشاره به تأمین آب شرب و مصرفی شهروندان از آب چاه‌های مناطق مختلف شهرستان همدان، ادامه داد: لازم است در خصوص نحوه مصرف و رعایت بهداشت اطلاع‌رسانی‌ها به صورت دقیق انجام شود و این وظیفه مرکز بهداشت استان همدان است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم در خصوص مصرف آب، استفاده شود، گفت: مدیریت شهری همدان آمادگی همکاری با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را در زمینه در تبلیغات محیطی آب و سلامتی را دارد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به بهداشت شهر از جهات مختلف جزو مسئولیت‌های ذاتی شورای اسلامی شهر است که بر این اساس با توجه به شرایط ویژه‌ای که در شهر همدان به وجود آمده است، در زمینه آب و نیز حضور زائران اربعین حسینی لازم است موارد و هشدارهای لازم توسط مرکز بهداشت اطلاع‌رسانی شود.

اطلاع‌رسانی در خصوص آب شرب همدان توسط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود

سعید شهابی‌نیا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با اشاره به نارضایتی شهروندان از کیفیت آب شرب، اظهار کرد: تجربه بحران کرونا را داریم که تنها منبع اطلاع‌رسانی به شهروندان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بود.

وی ادامه داد: تمام مسئولان و دستگاه‌ها از یک مرجع اطلاعات را دریافت می‌کردند، اما در خصوص سلامت آب شرب اطلاع‌رسانی در خصوص کیفیت آب شرب یک صدایی را شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در زمینه سلامت آب شرب همدان نیز اطلاع‌رسانی باید توسط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

کد خبر 604892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.