اعطای بیش از ۸ هزار تسهیلات فرزندآوری

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده، از اعطای بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در یزد خبر داد.

محمدرضا میررحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری به سرپرست خانوارهایی که فرزند آنها از اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد است، اظهار کرد: این طرح از فروردین امسال به بانک‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، برای فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار سال، فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۶ سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله پرداخت می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به اینکه بانک‌های یزد عملکرد خوبی در این زمینه داشتند، خاطرنشان کرد: فرصت ثبت نام در سامانه وام برای سرپرستان خانوار تا دو سال پس از تولد فرزند وجود دارد.

میررحیمی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، هشت هزار و ۸۰۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۷۰ میلیارد تومان به پدرانی که فرزند آنها از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تاکنون به دنیا آمده‌اند، پرداخت شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات فرزندآوری به سامانه مراجعه کنند و پس از تکمیل ثبت نام، روند دریافت مدارک و پرداخت وام انجام می‌گیرد.

کد خبر 604853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.