سوگواره عکس اربعین در قم برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: سوگواره عکس اربعین با رویکرد به تصویر کشیدن جلوه‌های ناب از حضور بانوان و کودکان در مراسم زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری برگزاری سوگواره عکس اربعین با اشاره به اینکه مراسم بزرگ زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی یک زلزله معنوی سالانه در جامعه شیعی است، اظهار کرد: اگر این حرکت و رشد معنوی در قالب هنر نشان داده شود، ماندگارتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های هنری قاب عکس است، اضافه کرد: به جهت اثرگذاری بی‌بدیل قالب تصویر، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم برای برگزاری سوگواره عکس اربعین همکاری می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: این سازمان در قرارگاه اربعین به عنوان بزرگترین موکب کشور و در روز اربعین در موضوع جاماندگان اربعین در بلوار پیامبر اعظم (ص) حضور فرهنگی دارد، همچنین خدماتی همچون تور زیارتی و اطلاع‌رسانی به چهار زبان را نیز به زائران خارجی اربعین در قم ارائه می‌دهد.

امیر حسامی‌نژاد، دبیر سوگواره عکس اربعین نیز گفت: یکی از بخش‌های موکب مردمی «بانوان فاطمی» سوگواره بین‌المللی عکس اربعین با عنوان «پا به پای اشک» است که امسال به صورت تخصصی با حضور کارشناسان، صاحب‌نظران و داوران حوزه عکس به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، موکب مردمی بانوان فاطمی و انجمن عکس بسیج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جای جشنواره‌های تخصصی در بین جشنواره‌ها خالی است، تصریح کرد: به‌طور معمول پس از پایان مراسم اربعین، نهادها و ارگان‌های مختلف سوگواره‌هایی را به صورت کلی برگزار می‌کنند، اما امسال به صورت تخصصی در حوزه بانوان و کودکان این سوگواره برگزار می‌شود تا آثار هنرمندان عکاس در این زمینه جمع‌آوری شود.

دبیر سوگواره عکس اربعین افزود: یکی از اهداف مهم این جشنواره، انعکاس حضور پرشور زنان و کودکان در مراسم اربعین است؛ در این مراسم شاهد همدلی بانوان با خانواده‌ها و فرزندان هستیم که همواره از سوژه‌های زیبای عکاسان این موضوع است.

کد خبر 604489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.