به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاجرسولیها امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در نطق میان دستور پنجاهوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از وزارت کشور و ستاد اربعین برای برپایی بزرگداشت مراسم اربعین، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در بیانات خود انقلاب کشور را ریشه در عاشورا دانسته و فرموده است: «اربعین نیز ادامه جریان عاشورا است، این حرکت مذهبی و سیاسی در دنیا ثبت میشود که قابل تقدیر است.»
وی با بیان اینکه آیتالله ناصری حق بزرگی بر گردن شهر اصفهان دارد، گفت: زمانی که خدمت مرحوم آیتالله ناصری و مرحوم پرورش میرسیدیم تنها نصیحت آنها خدمت کردن به مردم بود و این واقعیتی است که شهرداری باید هم و غم خود را برای خدمت به مردم بگذارد؛ این خدمت در بخشهای مختلف شهر همچون شهرسازی، شهر هوشمند، نظافت شهر و نگهداری فضای سبز میتواند تبلور یابد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مهر و سال تحصیلی جدید ادامه داد: یکی از دغدغههای مدیریت شهری برای سال تحصیلی جدید کمبود اتوبوس بود، در این راستا با اقدامات انجام شده در مهرماه یک هزار اتوبوس در شهر فعال میشود که اگر این مهم تحقق نمییافت، دچار بحران میشدیم.
وی با بیان اینکه امکان سفر آموزشی با حداقل هزینه برای دانشآموزان و معلمان با افزایش تعداد اتوبوسها در مهرماه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با مقایسه میزان هوای پاک، سالم و ناسالم در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ میبینیم که شرایط آلودگی هوا نامناسبتر شده است، علت آن نیز استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه است، البته ۳۰ درصد آلودگی هوا نیز به حملونقل بازمیگردد.
حاجرسولیها اظهار کرد: طی سه سال اخیر ناوگان تاکسیرانی نوسازی نشده است، در این راستا از شهرداری درخواست میشود که با وزارت کشور در خصوص نوسازی ناوگان رایزنی کند، چراکه این مهم در کاهش آلودگی هوا نقش قابل توجهی دارد.
وی با اشاره به ریزگردها که منشأ آن تالاب گاوخونی است، افزود: حقابه تالاب گاوخونی داده نشده است؛ در این راستا از سازمان محیط زیست درخواست میکنیم که این حق را احیا کند تا از شکلگیری ریزگردها جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احداث خط دوم مترو، گفت: به دلیل تورم سنگین موجود توان احداث پروژه مترو را نداریم، چرا که این کار با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، از اینرو از دولت و وزارت کشور درخواست میشود، در بودجه سال آینده سهم خود را در این پروژه افزایش دهند؛ مترو بهترین مصداق حملونقل پاک است و با این شرایط آلودگی باید خطوط آن سریعتر تکمیل شود و به بهرهبرداری برسد.
وی تاکید کرد: زمانی که خط دوم مترو راه بیفتد، ارزش خط یک نیز مشخص میشود در واقع راندمان این خط که اکنون ۳۰ درصد است به ۸۰ درصد افزایش مییابد.
حاجرسولیها خاطرنشان کرد: خط سوم مترو نیز در این دوره کلنگزنی شود، با توجه به اینکه مسیر این خط از فلاورجان میگذرد فولاد مبارکه به عنوان سرمایهگذاری اجتماعی برای اجرای این خط ورود کند و خط سوم را به عنوان یک یادگاری از خود بر جای بگذارد.
وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه نیز برای ادامه خط یک مترو مدیریت شهری را یاری کند، گفت: در توان شهروندان نیست که با مالیات و ارزش افزوده، متروی شهر را بسازند.
نظر شما