یقین داریم می‌توانیم در ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی بسازیم

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه می‌توانیم ظرف چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی بسازیم، گفت: با توان خوبی که در معاون جدید مسکن و ساختمان وزارت راه وجود دارد، این امر شدنی است و محقق می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲,۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش ضمن قدردانی از همه کسانی که پروژه یاد شده را به مرحله شروع عملیات اجرایی رسانده‌اند، اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۰۴ هزار واحد در کل نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم.

ساخت ۲۰ شهر و شهرک جدید در کشور

وی در ادامه تصریح کرد: ۲۰ شهر جدید در کشور داریم و ساخت ۲۰ شهر و شهرک جدید هم مصوب شده است که ساخت آن‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکلات حوزه مسکن ما را حل کند. در شهرهایی که زمین داریم و اتفاقاً تعدادشان هم کم نیست، ما تسهیلات به متقاضیان می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند برای خودشان خانه‌های ۲۰۰ متری و به صورت ویلایی (یک طبقه یا دو طبقه) بسازند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یقین داریم که می‌توانیم ظرف چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی بسازیم، اضافه کرد: با پتانسیل خوبی که در معاون جدید مسکن و ساختمان وزارت راه وجود دارد، این امر شدنی است و محقق می‌شود.

قاسمی گفت: برخی از زمین‌های ارتش زمین‌های گران‌قیمتی است و می‌توانید با استفاده از مولدسازی، از پول آن برای استفاده کارکنان ارتش استفاده کنید. ما هم در جاهایی که زمین داریم، آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم و هیچ‌گونه محدودیتی هم در این رابطه نداریم. زمین‌های ما مجانی است. بعضی جاها هم که زمین نداریم، از ارتش انتظار داریم که واحدهای مسکونی را در زمین‌های خودش بسازد.

وی با بیان اینکه موارد خوبی در شورای عالی مسکن از تصویب گذشته و دست این وزارتخانه برای کمک به خانه‌دار شدن کادر نیروهای مسلح کشور باز است، ابراز امیدواری کرد تا چهار سال آینده کسی نباشد در نیروهای مسلح که مسکن نداشته باشد و گفت: تنها انتظار ما از شما این است که به ساخت واحدها، سرعت بدهید.

کد خبر 603877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.