شهیدی که خادم زوار اباعبدالله (ع) بود

«در تمام روزهایی که با شهید قبادپناه در یک موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) بودیم، هیچ‌گاه ندیدم که یک لحظه آرام نشسته باشد، خدمت‌رسانی به زائران حسینی را همچون دین خاصی می‌دید که نباید در ادای آن هیچ کوتاهی صورت بگیرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسم زیبای پیاده‌روی اربعین در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در زندگی شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت داشته است، به‌طوری که بسیاری از این شهدا که این روزها در کنار اربابشان روزی‌خور سفره الهی هستند، با پای پیاده از هر دیاری راهی کربلا می‌شدند و در آنجا شهادت را از خدا طلب می‌کردند. شهید علی‌اکبر قبادپناه، از شهدای حادثه تروریستی خاش- زاهدان، از جمله این شهدا بود که در پیاده‌روی اربعین حضور یافته بود.

رسول علیمردانی از نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و از هم‌رزمان شهید علی‌اکبر قبادپناه در خاطرات خود از سابقه همراهی با این شهید در مراسم پیاده‌روی اربعین گفته است: «خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله (ع) و زیارت حرم مولا را هر روز به نیابت از شهیدی انجام می‌دادیم، شهدایی که حرکت آزادانه در مسیر پیاده‌روی اربعین، مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های آنها است. چه شهدای دفاع مقدس که نوای کربلا کربلا ما داریم می‌آییم هیچ‌گاه از دهانشان نیفتاد و امنیت امروزه این مسیر حاصل بذرهایی است که آنها در آن سال‌های عشق، آتش و خون کاشتند و چه شهدای مدافع حرمی که شاید برخی از آنان در زمان حیات خود چشمانشان به ضریح مطهر سیدالشهدا (ع) نیفتاد، اما برای دفاع از حریم آل‌الله و بارگاه حضرت زینب (س) آن طرف‌تر در سوریه چشمانشان به خود سیدالشهدا (ع) دوخته شد.

یک روز یک خانم عراقی که خانه‌اش نزدیک موکب ما بود، مقداری آب سراب حرم حضرت عباس (ع) را به من داد و من هم بدون اینکه شهید قبادپناه اطلاعی از این موضوع داشته باشد، آب را به او دادم و او سرکشید، زمانی که ماجرا را برایش تعریف کردم، اشک در چشمانش حلقه زد، گویا این اتفاق را به معنای به اجابت رسیدن خواسته شهادتش تعبیر کرده بود.

در تمام روزهایی که با شهید در یک موکب مشغول خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) بودیم، هیچ گاه ندیدم که یک لحظه آرام نشسته باشد، خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) را مانند دین خاصی می‌دید که نباید در ادای آن هیچ کوتاهی صورت بگیرد.

در مراسم پیاده‌روی اربعین همه بچه‌ها با یکدیگر قرار گذاشته بودند در این جایی که آنها به برکت خون شهدا فرصت حضور یافته‌اند، رزق شهادت را طلب کنند، رزقی که برای شهید قبادپناه خیلی زود برآورده شد.»

کد خبر 603814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.