اهمیت مصرف گوشت ماهی در رژیم غذایی

یک کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: مصرف گوشت ماهی به‌خصوص از نوع چرب آن‌ها، اهمیت بسیاری در رژیم غذایی هر فرد دارد.

فیروزه سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مصرف گوشت ماهی، اظهار کرد: مصرف گوشت ماهی به‌خصوص از نوع چرب آن اهمیت زیادی در رژیم غذایی هر فرد دارد.

وی افزود: هنگامی که به منابع علمی مراجعه می‌کنیم معمولاً ماهی‌های هر منطقه از نظر امگا سه متفاوت است؛ منابع غنی ماهی‌های کانادا با ایران یکی نیست.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: با توجه به تفاوت ماهی‌های هر منطقه ممکن است برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که منابع غنی ماهی‌های یک منطقه با ماهی‌های محل زندگی آن‌ها یکی است در صورتی که این مسئله کاملاً اشتباه است.

وی تصریح کرد: به طور کلی ماهی‌های چرب و گونه‌هایی که در آب‌های خلیج وجود دارد از امگا سه بیشتری برخوردار است؛ ماهی قزل‌آلا و سرخو از امگا سه نسبتاً خوبی برخوردار بوده همچنین ماهی شوریده امگا سه بالایی دارد.

وی تاکید کرد: ماهی‌های چرب امگا سه بسیاری دارد، اما تمام ماهی‌ها از چربی اشباع بسیار کمی برخوردار است؛ به طور کلی توصیه می‌شودحداقل دو بار در هفته ماهی در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد.

سجادی در رابطه با اینکه مصرف چه چربی‌هایی توصیه می‌شود، اظهار کرد: در سخت‌ترین رژیم‌ها غذایی فارغ از رژیم‌های بسیار خاصی که برای افرادی با چربی خون بسیار بالا تجویز می‌شود مصرف روزانه ۲۰ الی ۳۰ درصد چربی توصیه می‌شود.

وی اشاره کرد: با این وجود برخی از چربی‌ها در غذای مصرفی مخفی است، اما برخی اوقات چربی روزانه از طریق روغن غذا اضافه می‌شود.

این کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان ادامه داد: هنگامی که توصیه به مصرف ۲۰ الی ۳۰ درصد چربی در روز می‌شود منظور چربی موجود در تمام مواد غذایی است که طی یک روز مصرف می‌شود.

کد خبر 603740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.