کمبود ذخیره خونی گروه O منفی و AB در استان اصفهان

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان از کمبود در میزان ذخیره خونی O منفی و AB، خبر داد.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان درحال‌حاضر ۹ روز و قابل قبول است.

وی ضمن دعوت از شهروندان برای اهدای خون، افزود: میزان ذخیره گروه خونی O منفی درحال‌حاضر سه روز و AB پنج روز است که در راستای افزایش آنها فراخوان‌های تلفنی و تبلیغات درحال انجام است و نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: مجموع خون‌گیری در استان طی مردادماه برابر با ۱۳ هزار و ۹۸۸ نفر است که از این تعداد درصد اهدای خون مستمر برابر با ۵۵.۶۸ درصد و درصد اهدای بانوان ۳.۲ درصد است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای افزایش میزان اهدای خون بانوان، تصریح کرد: مجموع خون‌گیری طی پنج ماهه گذشته سال جاری برابر با ۶۰ هزار و ۵۱۸ نفر است که درصد اهدای خون مستمر برابر با ۵۴.۹ و اهدای خون بانوان برابر با سه درصد بوده است.

آرامش اضافه کرد: آمار خون‌گیری طی پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ برابر با ۵۵ هزار و ۶۶۴ نفر بوده است و میزان اهدای خون در پنج ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 603436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.