پیشران‌های توسعه به سمت حاشیه شهر مشهد حرکت کند

شهردار مشهد گفت: باید در طرح‌های تفصیلی جانمایی خوبی داشته باشیم و با پیشران‌های توسعه، سرعت بیشتری به حرکت حاشیه برای رسیدن به متن دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در مراسم بازگشایی بلوار بصیرت که با حضور استاندار خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری شورای اسلامی شهر که از ابتدای دوره تاکنون روی آن تاکید داشت، ایجاد توازن در توسعه شهر و کاهش فاصله بین نقاط کم‌برخوردار با هسته مرکزی شهر بود، این فاصله را نمی‌توانیم با حرکت‌های معمول پر کنیم و باید شیب خدمت در نقاط حاشیه‌ای را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در طرح‌های تفصیلی جانمایی خوبی داشته باشیم و با پیشران‌های توسعه، سرعت بیشتری به حرکت حاشیه برای رسیدن به متن دهیم، افزود: برای افزایش ثروت مردم در نقاط حاشیه‌ای اقدامات متفاوتی از جمله اشتغال‌زایی و بسته معیشتی می‌توان انجام داد، اما کار اساسی، ثروتمند کردن مردم با دارایی‌های ثابت آنها است، یعنی قیمت زمین در این نقاط به متن شهر برسد.

شهردار مشهد تصریح کرد: سیاست ما در طرح تفصیلی که در دست تهیه است، به خوبی آشکار است و با همکاری دولت، اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و اعضای شورای اسلامی شهر این کار اجرایی خواهد شد؛ وقتی مسیری باز می‌شود، املاک اطراف آن افزایش قیمت پیدا می‌کند و سیاست ما این است که در کنار تسهیل دسترسی مردم به توسعه اقتصادی این مناطق کمک کنیم.

وی با بیان اینکه بلوار بصیرت سابقه چند بار بررسی در کمیسیون ماده ۵ در دوره‌های مختلف را دارد، اما سرانجام در این دوره افتتاح شد، گفت: در این اراضی، ۳.۵ هکتار پارک با فضای ورزشی و آموزشی در نظر گرفته شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. ۴.۵ هکتار نیز برای احداث بیمارستان و مجتمع درمانی تخصیص پیدا خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم ضمن توافق با مالکان زمین‌های بزرگ مقیاس، توازن را به شهر بیاوریم.

ارجائی با اشاره به اینکه بازگشایی بلوار بصیرت به تنهایی ۱۹ میلیارد تومان هزینه داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر فضای همدلی در سطح استان برای گره‌گشایی از کار مردم وجود دارد که از آن استقبال می‌کنیم و نقطه اوج این همدلی نیز جابه‌جایی فرودگاه و توسعه شهر مشهد به سمت شرق خواهد بود که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.

کد خبر 603435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.