از بهره‌برداری چهارمین خط BRT اصفهان تا رونمایی از سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی

خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی همچنین سامانه هوشمند حمل‌ونقل عمومی (اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس) با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (چهارشنبه) به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط BRT این کلان‌شهر امروز _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسیر چهارمین خط BRT از پایانه جی خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی، آتشگاه تا سه راه درچه است؛ همچنین برای اجرای این طرح از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پایانه مسافربری جی به عنوان محور طرح خط اتوبوس تندرو شرقی-غربی اصفهان برای استفاده شهروندان، مسافران و گردشگران استفاده شده است.

سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان رونمایی شد

رونمایی از سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند امروز (چهارشنبه) با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد؛ این سامانه تحت عنوان «اصرو» برای دانلود و استفاده شهروندان از امشب بر روی درگاه اینترنتی شهرداری اصفهان، به آدرسmy.isfahan.ir قرار داده می‌شود.

این سامانه به نحوی طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس را به ایستگاه‌ها برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین ۵۰ تابلو هوشمند در برخی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است.

سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک نیز با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان روی ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس نصب شده است که شامل تجهیزاتی همچون ۱۳۰۰ دستگاه کنسول راننده (دستگاهی که مخصوص راننده به جهت تعداد کارت‌های زده شده، موقعیت اتوبوس، اعلان‌ها و هشدارها و ورود و خروج است)، ۲۶۰۰ دستگاه کاهنده (دستگاه کارت‌خوان نصب شده در جلو و عقب اتوبوس که مبلغ را از کارت مسافران کم می‌کند) و ۳۰۰ دستگاه کاهنده BRT (دستگاه کارت‌خوان مستقر در ایستگاه‌هایBRT که مبلغ را از کارت مسافر کم می‌کند) است.

۸۰۰ دستگاه POS جدید (دستگاه شارژ کارت اتوبوس)، ۵۰ دستگاه نمایشگر ایستگاهی (ال‌سی‌دی‌های نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس که زمان رسیدن اتوبوس را نشان می‌دهد)، سامانه نرم‌افزاری مدیریت و رصد اتوبوس‌ها مستقر در مرکز مانیتورینگ اتوبوسرانی‌، نرم‌افزار اپلیکیشن قابل استفاده عموم مردم برای اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه با جامعه هدف حدود ۵۰۰ هزار نفر مسافر اتوبوس و حدود ۱۰۰ هزار نفر مسافر مترو از دیگر تجهیزات سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند در اصفهان است.

قاسم‌زاده: ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری به شهروندان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها از جمله جهان‌شهر اصفهان، موضوع حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

وی با بیان اینکه ترافیک شهری منجر به کاهش کیفیت زندگی شهری و نشاط شهروندان می‌شود، زیرا باید زمان زیادی را در ترافیک صرف کنند، گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری بهبود و تقویت حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که در حال حاضر اقدامات اساسی و زیرساختی در این حوزه در حال انجام است.

شهردار اصفهان افزود: توسعه و ارتقای حمل‌ونقل ریلی (توسعه شبکه خطوط قطار شهری) و احداث خط دو مترو با همت جهادی مدیران به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طول خط دو متروی اصفهان حدود ۱۶ کیلومتر است که بهره‌برداری هر چه سریع‌تر آن مورد تاکید مدیریت شهری است، تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدتی نیز در طرح جامع حمل‌ونقل شهری همچون توسعه خطوط BRT برای بهبود شرایط پیش‌بینی شده بود که در این راستا امروز خط چهارم اتوبوس تندرو که شرق اصفهان را به غرب این کلان‌شهر (از پایانه ترکیبی جی به سمت سه راه درچه) متصل می‌کند، رونمایی شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر سرفاصله اتوبوس‌های BRT حدود ۱۲ دقیقه است که تا ابتدای مهرماه با اضافه شدن ناوگان جدید به خطوط BRT به حدود شش دقیقه خواهد رسید که می‌تواند ظرفیت جابه‌جایی خوبی برای مردم اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه هدف دوم مدیریت شهری حرکت به سمت اصفهان هوشمند است که در این مسیر گام به گام در تمام عرصه‌های شهری حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا تمام حوزه‌ها از جمله خدمات شهری، حمل‌ونقل، شهرسازی، ترافیک را موظف کرده‌ایم که خدمات خود را به سمت خدمات هوشمند ببرند؛ امروز نیز شاهد رونمایی از یک سیستم هوشمند در حوزه حمل‌ونقل شهری به نام سامانه (اصرو) بودیم که خدمت بزرگی به شهروندان اصفهان برای مدیریت زمان آنان در استفاده از اتوبوس است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: این خدمت هوشمند به نوعی احترام به مردم اصفهان تلقی می‌شود، زیرا زمان آنها در مدت زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس در سرما و گرما تلف نمی‌شود؛ شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «اصرو» می‌توانند از داخل منزل ایستگاه اتوبوس خود را انتخاب و سپس زمان رسیدن اتوبوس مدنظر خود را مشاهده و طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

وی خبرهای خوشی به شهروندان در زمینه اصفهان هوشمند نوید داد و گفت: در این راستا ۳۰ خدمت تعریف و به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده است تا در روزهای آتی به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود، البته به صورت آزمایشی در برخی از مناطق در حال انجام است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به‌زودی لیست ۳۰ خدمتی که تنها به‌صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، تاکید کرد: تمام این اقدامات در مسیر شعار «به احترام مردم» برنامه‌ریزی شده است.

لزوم توجه به توسعه حمل‌ونقل ریلی شهر / اهمیت هوشمندسازی در کنار توسعه حمل‌ونقل

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: توجه به توسعه حمل‌ونقل عمومی و هوشمندسازی دو اصل در کنار معضل ترافیک شهری است.

وی افزود: امروز ترافیک در دنیا از مسائل اساسی و پیچیده کلانشهرها محسوب شده و در حال تبدیل شدن به یک دغدغه عمومی است که اگر تدبیری برای آن نشود به یک بحران امنیتی تبدیل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها باید در اولویت برنامه‌های مدیران شهری قرار گیرد، تصریح کرد: به تازگی از روند اجرایی پروژه خط دو مترو بازدیدی داشتیم، مدیران و کارگران جهادگرانه در ۲۰ متری زیرزمین در حال خدمت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار توجه و اولویت دادن به توسعه خطوط بی آر تی، ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس باید توسعه حمل‌ونقل ریلی نیز در دستور کار قرار گیرد، زیرا توجه به توسعه زیرساخت‌های شهری در زمینه حمل‌ونقل مزیت‌های متعددی خواهد داشت که غیرقابل انکار است.

محمدی با بیان اینکه بی‌توجهی به توسعه حمل‌ونقل ریلی می‌تواند موجب بروز اختلالات شهری و همچنین مشکلات امنیتی برای شهروندان شود، اظهار کرد: از جمله مزیت‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرها کاهش آلودگی هوا، کاهش تعداد تصادفات و تعداد مجروحان و جان‌باختگان و همچنین کاهش صرف زمان مردم برای انجام امور است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور با گوشت و پوست خود مشکلات ترافیکی شهر اصفهان را روزانه لمس می‌کند، گفت: روزانه شاهد هستیم که مردم زیادی برای مراجعه به پزشک از شهرستان‌های اطراف با خودروهای شخصی به مرکز شهر مراجعه و باعث بروز ترافیک‌های سنگین می‌شوند، لذا توسعه خطوط مترو و حمل‌ونقل ریلی از شهر اصفهان به سمت شهرستان‌های اطراف چون شهرستان شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، لنجان و بهارستان در اسرع زمان می‌تواند از بار ترافیکی شهر بکاهد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی در کنار توسعه حمل‌ونقل از دیگر اصولی است که باید مدنظر قرار بگیرد و پلیس استان اصفهان همچون معاونت حمل‌و نقل شهرداری اصفهان در این زمینه به خوبی ورود کرده است.

وی اظهار کرد: در این میان مسئولیت مردم بسیار مهم است به طوری که نقش مردم را کمتر از مسئولان نمی‌دانم و اعتقاد دارم مردم باید در استفاده از این زیرساخت‌ها و اعتماد به سیستم در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا همراه باشند و به شناساندن اصفهان به عنوان شهری متمدن و بافرهنگ کمک کنند.

محمدی گفت: باید به اصفهانی که از غرب به استان لرستان و از شرق به استان خراسان متصل می‌شود و در یک موقعیت استراتژیک در مرکز کشور واقع شده و به نوعی ستون فقرات کشور است و در حوزه ترافیکی با ۹ استان دیگر مرتبط بوده به صورت ویژه نگریسته شود و نگاه برخورداری به آن نشود.

نورصالحی: احداث خط دو مترو با سرعت پیش می‌رود / افزایش تعداد اتوبوس‌های شهر به ۱۰۰۰ دستگاه

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی، ضمن تقدیر از بخش‌هایی که برای تردد مسافران اربعین تلاش می‌کنند، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در شرع نیز به آن توصیه شده تسهیل در تردد مردم است، به طوری که در گذشته راهسازی و بازگشایی معابر برای رفت و آمد مردم فعالیتی خیرخواهانه بوده است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم از شهرداری درخواست می‌کنم که تمام اقدامات لازم را برای تردد آسان شهروندان انجام دهند تا شهر اصفهان از این جهت سرآمد باشد، افزود: در این راستا امسال نیز ۳۵ درصد از بودجه شهرداری یعنی معادل یک سوم آن به حوزه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شده است، لذا باید تلاش شود تا صددرصد آنچه در این حوزه به عنوان بودجه مصوب شده است، جذب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر کاهش و به این ترتیب سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها نیز افزایش یافت، تصریح کرد: بعد از نوروز ۱۴۰۱ هم‌زمان با بازگشایی مدارس بعد از دو سال کرونایی با توجه به کاهش تعداد اتوبوس‌ها با شرایط سختی روبه‌رو شدیم و افزایش زمان سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص بودجه مناسب به حوزه حمل‌ونقل و تلاش‌های انجام گرفته، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال شهر در مهرماه به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد، البته کار طاقت‌فرسایی است، زیرا در سال ۱۳۹۶ هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون این رقم به پنج میلیارد تومان افزایش یافته است.

نورصالحی اظهار کرد: در پایان سال گذشته با وجود اینکه مدیریت شهری در شرایط مالی سختی قرار داشت، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرد تا خدمات‌رسانی به شهروندان تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه احداث خط دوم مترو با سرعت پیش می‌رود و به موازات آن نیز برای تأمین ناوگان، سیستم برق، مخابرات و تأسیسات آن قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی منعقد شده است، گفت: برای بخش حمل‌ونقل ریلی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا سرفاصله رسیدن مترو در خط یک برای مهرماه که اکنون ۱۱ دقیقه است، کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور خود در شورای عالی ترافیک کشور به همراه شهردار اصفهان، افزود: رایزنی‌های لازم انجام شده تا ۵۰۰ دستگاه تاکسی نو تا پایان سال وارد شهر شود که در این راستا امیدواریم با تشویق رانندگان تاکسی در راستای نوسازی ناوگان این بخش در مدت دو سال اتفاقات خوبی بیفتد.

وی ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم را یکی از اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: اکنون در بخش ترافیک با آشفتگی‌هایی روبه‌رو هستیم که باید فرهنگ خوب راندن خودرو در شهر ترویج داده شود.

نورصالحی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی سیستم هوشمند حمل و نقل عمومی تا اول مهر به شهروندان ضروری است، گفت: اینکه مردم بدانند از خانه خود می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس مطلع شوند، نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی است، شهروندان اگر یک بار از این نرم افزار استفاده کنند و پاسخ بگیرند، به طور حتم استفاده از این سیستم را ادامه خواهند داد. برای خط یک مترو نیز باید در سطح شهر اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود تا جابه‌جایی روزانه ۸۰ هزار نفر در روز به دو برابر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر در روز از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۵۰۰ هزار نفر برسد، در حالی که این میزان تا قبل از شیوع کرونا ۶۵۰ هزار نفر در روز بود که امیدواریم با توسعه خطوط اتوبوس تندرو و مترو و کاهش سرفاصله‌ها آمار استفاده از حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد.

حق‌شناس مطرح کرد: پیش‌بینی جابه‌جایی روزانه ۲۵ هزار مسافر با خط چهارم BRT

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح دو پروژه حمل‌ونقل همگانی هستیم که نفع آن برای تمام شهروندان است.

وی با بیان اینکه رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، «حمل‌ونقل انسان محور» با هدف کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و ایجاد حمل‌ونقل پاک است، گفت: در این رویکرد اولویت، توسعه حمل‌ونقل همگانی است که در مقابل حمل‌ونقل خودرو محور قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و ترافیک سنگین شهر که موجب ایجاد اختلال در آرامش روح و روان شهروندان شده است، حمل‌ونقل انسان محور در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد حمل‌ونقل ریلی هزینه‌بر و زمان‌بر است، توسعه خطوط BRT و هوشمند به عنوان ابزاری که در زمان کوتاه و هزینه مختصر می‌توان آن را ایجاد کرد در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

حق‌شناس با بیان اینکه ۱۲ خط اتوبوس تندرو برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده است که نخستین خط آن در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: امروز نیز چهارمین خط BRT به صورت رسمی به عنوان خط شرقی - غربی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: افتتاح این دو پروژه از نمادهای همگرایی شهری است و با اینکه قراردادهای آن در دوره قبل مدیریت شهر بسته شده است، اما ذی‌نفعان بسیاری برای تحقق آن در این دوره دخیل بودند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود خط چهارم BRT در آینده روزانه ۲۵ هزار مسافر را جابه‌جا کند، گفت: این خط از پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری جی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شیخ بهایی و آتشگاه به پایانه سه راه درچه ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در ۱۰ سال عمر بهره‌برداری، ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: برای خط چهارم BRT به ازای هر سفر دو هزار تومان هزینه سرمایه‌گذاری است که قیمت بلیت این خط نشانگر آن است که ۲۰ درصد هزینه را مردم و ۸۰ درصد را شهرداری و دولت تقبل می‌کند.

حق‌شناس تصریح کرد: اگر این عدد و رقم را با مترو مقایسه کنیم، آنچه هزینه می‌شود نزدیک به پنج درصد است که نشان می‌دهد تا زمانی که خطوط مترو تکمیل می‌شود، توسعه خطوط اتوبوس تندرو می‌تواند وظیفه حمل‌ونقل را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم در نقاط مختلف شهر اصفهان با یک جابه‌جایی می‌توانند به خطوط اتوبوس تندرو متصل شوند، ادامه داد: در راستای بهره‌برداری سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس که امروز به بهره‌برداری رسید دستگاه مانیتورینگ در ۵۰ ایستگاه سطح شهر پیش‌بینی شده است که مردم را از زمان رسیدن اتوبوس و خطوط فعال در این مسیر مطلع می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: تمام اتوبوس‌های شهر مجهز به دستگاه کنسول GPS شده است که پرداخت آنلاین کرایه و زمان‌بندی سفر به صورت هوشمند از مزایای آن است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در ۱۰ سال عمر بهره‌برداری، ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، افزود: برای خط چهارم BRT به ازای هر سفر دو هزار تومان هزینه سرمایه‌گذاری است که قیمت بلیت این خط نشانگر آن است که ۲۰ درصد هزینه را مردم و ۸۰ درصد را شهرداری و دولت تقبل می‌کند.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه نصب ۵۰ دستگاه مانیتورینگ در ایستگاه‌ها به صورت محدود می‌تواند خدمت ارائه دهد، افزود: در این راستا نرم‌افزاری به نام «اصرو» طراحی و صحت‌سنجی شده است و قابلیت دانلود برای شهروندان را نیز دارد.

وی تصریح کرد: از طریق این نرم‌افزار ابتدا موقعیت مکانی شهروند نمایش داده می‌شود و سپس نزدیک‌ترین اتوبوس و زمان رسیدن آن به مسافر اطلاع رسانی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی و بررسی‌های انجام شده از سوی سامانه ۱۳۷، در حال حاضر مهمترین دغدغه شهروندان دیر رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها است، بر این اساس از طریق این نرم‌افزار شهروندان می‌توانند از منزل و محل کار خود از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مورد نظر خود مطلع شوند و برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

وی اظهار کرد: نرم‌افزار اصرو یکی از مصادیق حمل‌ونقل انسان محور محسوب می‌شود و نشان می‌دهد مدیریت شهری برای مردم و زمان سفر آنها ارزش قائل است.

حق‌شناس با بیان اینکه ۳۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس جابه‌جا می‌شوند که پس از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر در روز برسد، گفت: این آمار نشان می‌دهد به ۲۵ درصد مردم خدمات حمل‌ونقل عمومی ارائه می‌شود، در این راستا امیدواریم این هوشمندسازی که از حوزه اتوبوسرانی آغاز شده است، به مترو، تاکسیرانی و سرویس مدارس نیز تسری یابد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات هوشمند یک اقدام بین‌بخشی است که طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در حوزه حمل‌ونقل عمومی از اولویت خارج شده بود، افزود: در دوره مدیریت جدید شهر این اقدام بر روی میز هوشمندسازی آمد و شهردار اصفهان خود مدیریت آن را بر عهده گرفت؛ در این راستا پیگیری‌های لازم انجام و اشکالات طرح برطرف شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه کلان‌شهر اصفهان پس از تهران بیشترین خطوط اتوبوس تندور را دارد، گفت: به لحاظ ارائه، کیفیت و فعالیت سامانه هوشمندسازی در کشور رتبه نخست را داریم.

وی افزود: برای مهرماه علاوه بر آماده سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل همگانی نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها نیز انجام می‌شود، همچنین با توجه به خرید میدل‌باس‌ها تعداد ناوگان اتوبوسرانی از ۶۰۰ دستگاه به هزار دستگاه می‌رسد.

حق‌شناس با اشاره به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای رانندگان این حوزه، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش به‌منظور سیاست‎‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ساعات بازگشایی مدارس و ایمن سازی اطراف مدارس انجام شده است تا شاهد ایمنی بیشتر عابران پیاده و رانندگان خودرو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات جدید مدیریت شهری، حمل‌ونقل همگانی تقاضا محور است که بر این اساس برای نخستین بار مردم تقاضای خود را ثبت می‌کنند و سپس شهرداری به آنها سرویس ارائه می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از شهروندان خواست اشکالات موجود در این حوزه را به خادمان خود در شهرداری اطلاع دهند تا با اصلاح آن، راه برای گرایش بیشتر مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی باز شود.

روحانی: خط چهارم اتوبوس‌های تندرو تردد دانشجویان را آسان می‌کند

عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در آئین بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی، اظهار کرد: خط چهارم اتوبوس تندرو جزو ۱۲ خط مصوب شهر اصفهان است که مدتی به‌صورت آزمایشی بهره‌برداری شد و امروز به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به همکاری مناطق شهری اصفهان در ایجاد خط چهارم اتوبوس تندرو، افزود: با توجه به اینکه در آستانه مهر و سال تحصیلی جدید قرار داریم، این خط با دو خط دیگر اتوبوس در دو نقطه شهر تلاقی دارد که تبادل سفر را برای دانشجویان جهت حرکت به سه دانشگاه اصفهان، صنعتی و آزاد خوراسگان آسان‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه این خط دومین خط شرقی غربی اتوبوس در شهر اصفهان است که از محور مرکزی شهر عبور می‌کند، تصریح کرد: از ویژگی‌های این خط تلاقی آن با خط مهم مسیر جی و بزرگمهر است که فرصت خوبی را برای تردد دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌کند.

توکلی: پایانه اندیشه در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد/ راه‌اندازی معاینه فنی CNG در اصفهان

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: ایجاد پایانه ترکیبی جی در راستای ایجاد هم‌افزایی و مشارکت در دوره ششم شورای اسلامی شهر و با تاکید مدیریت شهری اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تسهیل در رفت و آمد شهروندان از مناطق شرقی، شمالی، جنوبی و مرکزی شهر به غرب اصفهان است، افزود: در این راستا از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پایانه مسافربری جی به عنوان محور طرح خط اتوبوس تندروی شرقی-غربی اصفهان برای استفاده شهروندان، مسافران و گردشگران استفاده شده است؛ در واقع این پایانه به صورت ترکیبی، همزمان ظرفیت خدمت‌رسانی به مسافران شهر و استان‌های همجوار را دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کنار راه‌اندازی پایانه جی، خط چهارم اتوبوس تندرو نیز آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: مرکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز برای اولین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی معاینه فنی سی‌ان‌جی نیز در راستای تسهیل در خدمات حمل‌ونقلی در دستور کار قرار دارد که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

توکلی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود شهری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف کاهش هزینه‌ها، ادامه داد: با اجرای این طرح سعی شده است ارتباط شهروندان با غرب اصفهان در مسیری که پایان آن به شهرهای همجوار همچون درچه ختم می‌شود، تسهیل شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در آینده نزدیک پایانه اندیشه در مرز مشترک حریم شهر درچه در شهرستان خمینی‌شهر افتتاح خواهد شد تا شاهد فعالیت پایانه‌های ترکیبی در خدمات حمل‌ونقل باشیم.

به گزارش ایمنا، خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت رسمی به بهره برداری رسید؛ در جریان مراسم بهره‌برداری از پایانه ترکیبی جی، شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری از مرکز معاینه فنی این پایانه بازدید کردند و در جریان جزئیات فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.

کد خبر 603171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.