کلاهبرداری ازطریق ارسال اپلیکیشن جعلی ثنا

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به ارسال پیامک جعلی با عنوان«شکوائیه علیه شما» و برداشت ۷۰۰ میلیون ریال از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه احراز هویت در سامانه ثنا، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دریافتند که شاکیان پس از دریافت پیامکی با عنوان «شکوائیه علیه شما» و ورود به لینک معرفی شده، برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود کرده که این برنامه جهت احراز هویت مبلغ ۲۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس از آن کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی آنان را به سرقت برده است و اپلیکیشن جعلی نیز با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک بار مصرف کرده و با دسترسی به لیست مخاطبان پیامک مذکور را مجدداً برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی هوشمندانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد به شهروندان، اظهار کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

کد خبر 602712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.