حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در پویش «مشهد مهربان»

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به استقبال خوب مردم و حمایت شورای اجتماعی محلات از پویش مشهد مهربان، فصل دوم این پویش به کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه دو پویش با عنوان مشهد مهربان در حال برگزاری است، اظهار کرد: پویش اول در پنج ماه اول سال در خصوص مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد که تمرکز عمده آن در ماه مبارک رمضان بود.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به استقبال خوب مردم و حمایت شورای اجتماعی محلات، فصل دوم پویش مشهد مهربان به کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص یافت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص آمار مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خراسان رضوی هستند که سهم مشهد ۱۷ هزار کودک است؛ کودکان بازمانده از تحصیل در سال‌های ابتدایی تحصیل بنا به دلایل مختلفی همچون مشکلات معیشتی، خانوادگی و نداشتن لوازم‌التحریر ترک تحصیل می‌کنند.

وی در خصوص نحوه همکاری با اداره آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش استان و معاونت آموزش ابتدایی، اطلاعات خوبی در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم از این مسیر با توجه به شماره حساب اعلام شده، کمک کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در مشهد با پدیده کودکان کار مواجه هستیم که بیشتر این کودکان بازمانده از تحصیل هستند، اضافه کرد: بسیاری از افرادی که زمینه انحراف در آن‌ها دیده می‌شود، سطح تحصیلات بالایی ندارند هستند، لذا اگر مردم دست به دست دهند تا حتی یک کودک به دلیل مسائل مختلف از تحصیل بازنماند، کار بزرگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه فصل دوم پویش مشهد مهربان از اوایل شهریورماه آغاز شده است و این طرح جزو طرح‌های ادامه‌دار شورای اجتماعی محلات خواهد بود، ادامه داد: شورای اجتماعی محلات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و محله محوری سعی خواهند داشت تا این کودکان را به صورت دقیق شناسایی و به این پویش معرفی کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: کسانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند، می‌توانند مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۵۶۹۶۷۱ به نام آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی واریز کنند.

کد خبر 602485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.