طراحی زیر ساخت شبکه در رادین سیستم

امروز قرار است که درباره طراحی زیر ساخت شبکه با یک دیگر صحبت کنیم  و بررسی کنیم که برای طراحی این زیر ساخت ها به چه نوع تجهیزاتی احتیاج است چنان چه مایل هستید بیش تر در این باره بدانید ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که طراحی شبکه و سرور به منظور آماده کردن یک بستر برای همه ی نرم افزار ها و سخت افزار ها است. چنان چه زیر ساخت شبکه به درستی انجام شود تمام برنامه ها مطابق با استاندارد است و در جایی که باید باشند قرار دارند حتی اگر خطایی بروز دهد هم شبکه سرویس دهی را انجام می دهد. علاوه بر این ها تفاوت های زیاد دیگری میان شبکه با زیر ساخت عالی و زیر ساخت معمولی است و زیر ساخت معمولی هزینه ها را بیش تر می کند.

زیر ساخت شبکه چیست؟

آیا تا به حال یک تعریف اصولی از زیر ساخت شبکه شنیده اید و می دانید که این زیر ساخت چه کمکی به شما می کند؟ شایان ذکر است که زیر ساخت شبکه این روز ها نقش خیلی مهمی در فناوری دارد. زیر ساخت در واقع یک بستر برای قرار گرفتن نود های شبکه، تجهیزات شبکه، دستگاه کلاینت و سرور، کابل و تجهیزات سرمایشی است. این زیر ساخت ها به دو گروه تقسیم می شوند.

  • پیکر بندی منطقی
  • پیکر بندی فیزیکی

پیکر بندی فیزیکی به مواردی هم چون کابل ها، روتر ها، سوییچ ها ، سرور ها و رک ها اشاره کرد. باید خدمتتان عرض کنیم که جایگاه هر کدام از این سخت افزار ها در زیر ساخت ها مشخص شده است و هر کدام تعریف جداگانه ای دارند. پیکر بندی منطقی نیز به مواردی هم چون سرویس سامانه نام دامنه، پروتکل دامنه، پروتکل های آدرس دهی، پروتکل های دسترسی از راه دور، گیت وی ها، نرم افزار کلاینت و غیره اشاره کرد.

طراحی زیر ساخت شبکه در رادین سیستم

باید به این مورد اشاره کنیم که پیکر بندی منطقی نسبت به پیکر بندی فیزیکی پیچیدگی و هم چنین ظرافت بیش تری دارد زیرا در این پیکر بندی نرم افزار های بیش تری قرار دارند و فناوری بیش تری دارند.

از کنار پروتکل ها به سادگی رد نشوید!

به جرات می توان گفت که پروتکل ها از مهم ترین اجزای شبکه هستند. پروتکل های به کلاینت ها فرمان می دهند که مبتنی بر چه خط مشی می توانند اطلاعات را دریافت و یا ارسال کنند. این پروتکل ها در انواع مختلفی مثل همه منظوره و خاص منظوره تولید می شوند که هر کدام از آن ها وظیفه ی خاص خود را دارد اما خب بیش تر آن ها نیز مبتنی بر مرجع osi هستند.

باید خدمتتان عرض کنیم که یکی از محبوب ترین پروتکل ها که همه ی شبکه های محلی و اینترنتی با کمک این پروتکل و یا زیر مجموعه ی آن کار می کنند پروتکل tci/ ic است. با کمک این پروتکل کاربر می تواند به راحتی و با سرعت به اینترنت دسترسی پیدا کند و علاوه بر آن از خدماتی هم چون فضای ابری و یا ftp نیز استفاده کند.

از دیگر نکات بسیار مهمی که در طراحی زیر ساخت شبکه مهم است طراحی مدل مفهمومی است قطعا طراحی که قصد زیر ساخت شبکه را دارد باید اطلاعات کافی درباره محیطی که قرار است نرم افزارها و سخت افزار ها در آن قرار گیرند داشته باشد.

طراحی زیر ساخت شبکه چگونه انجام می شود؟

دقت کنید که یک زیر ساخت اصولی به تمام نیاز کاربران پاسخ می دهد؛ طراحی زیر ساخت شبکه شامل موارد زیر است.

  1. آماده کردن طرح پیشنهادی و بررسی نیاز های طراحی زیر ساخت شبکه

  2. طراحی کردن زیر ساخت شبکه و اجرای آن

  3. نصب و هم چنین اجرای انواع ترانکینگ و کانال های ارتباطی

  4. کابل کشی ساختار یافته مطابق با استاندارد های جهانی مرتبط با کابل مسی، سانترال، استقرار درست تجهیزات و غیره

  5. مستند سازی و تهیه ی نقشه ساخت شبکه کابلی و یا حتی بی سیم

  6. نصب و راه اندازی انواع تجهیزات زیر ساخت شبکه مثل روتر، سوویچ، تکرار گر ها ، مودم های مخابراتی و غیره

  7. تجزیه و تحلیل مرکز داده

  8. بهینه سازی طراحی زیر ساخت ها و اجرای راه حل هایی برای ارتقا

طراحی زیر ساخت شبکه در رادین سیستم

خرید تجهیزات زیر ساخت شبکه از رادین سیستم

اگر قصد دارید که زیر ساخت عالی داشته باشید باید در مرحله ی اول به فکر خرید تجهیزات زیر ساخت خود باشید ما امروز سایتی را به شما معرفی می کنیم که سال ها است در این زمینه تخصص دارد و شما در حین خرید نیز می توانید از کارشناس های سایت مشاوره رایگان بگیرید و در آخر خریدی مطمئن داشته باشید. سایتی که امروز به شما معرفی می کنیم رادین سیستم است. این سایت تمام لوازم و تجهیزات مورد نیاز شما را برای یک طراحی عالی دارد و شما می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات از هزینه های خدمات طراحی زیرساخت شبکه و تجهیزات زیرساخت شبکه میتوانید به وب سایت رادین سیستم مراجعه نمایید.

با تماس با کارشناسان رادین سیستم هزینه ی زیر ساخت شبکه را پرسیده و محاسبه کنید ‌که قیمت نهایی این کار چه قدر می شود و سپس با آگاهی تمام نسبت به طراحی زیر ساخت شبکه اقدام کنید. پس تعلل را کنار بگذارید و همین حالا برای زیر ساخت شبکه خود اقدام کنید و وارد دنیای فناوری و ارتباطات شوید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

کد خبر 602267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.