خبرهای خوش ترافیکی در راه است/احیای دو محور تاریخی شهر اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دو یا سه هفته پیش‌رو خبرهای خوبی در حوزه حمل و نقل برای شهروندان خواهیم داشت، گفت: به‌زودی ناوگان حمل‌ونقل ارتقا پیدا خواهد کرد و میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های جدید وارد شهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی که در این دوره مدیریت شهری دنبال می‌شود، هوشمندسازی خدمات شهرداری است و این انگیزه را داشته‌ایم که از این طریق سرعت ارائه خدمات را افزایش دهیم چرا که پای دلالان و واسطه‌ها بین شهرداری و شهروندان باز شده بود و آنها مجبور بودند امور خود را از این مسیر انجام دهند که این موضوع مستلزم پرداخت هزینه اضافی بود.

وی با بیان اینکه برای هوشمندسازی باید سه عنصر اراده مدیریت، امکانات فنی و آموزش شهروندان در کنار هم قرار گیرد، افزود: مردم باید بتوانند و بخواهند که از خدمات هوشمند استفاده کنند، لذا از آنها درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه در حوزه شهرسازی خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، وارد سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir شوند و از خدمات غیرحضوری استفاده کنند، البته در این سامانه آموزش‌های لازم ارائه شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در حالی که پروانه‌های ساختمانی صرفاً از مسیر سامانه توسعه هوشمند شهر صادر می‌شود، همچنان شهروندان طبق روال قبل مراجعه حضوری به شهرداری دارند که این روال باعث اتلاف وقت و هزینه آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گام اول هوشمندسازی در حوزه شهرسازی بود و به تدریج سایر حوزه‌های شهرداری نیز به سمت خدمات هوشمند حرکت خواهد کرد، به‌طوری که هر چند مدت یکبار هدیه‌ای در حوزه هوشمندسازی به مردم تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم در هفته جاری و اواخر هفته آینده نیز در حوزه حمل‌ونقل خدمت جدیدی را به مردم معرفی کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در دو یا سه هفته پیش‌رو خبرهای خوبی در حوزه حمل و نقل برای شهروندان خواهیم داشت، گفت: به‌زودی ناوگان حمل‌ونقل شهر اصفهان ارتقا پیدا خواهد کرد و میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های جدید وارد شهر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم خدمات مربوط به حوزه حمل‌ونقل را به سمت سیستم‌های هوشمند ببریم تا شهروندان سفرهای درون شهری خود را مدیریت کنند و در زمان و هزینه‌های آنها صرفه‌جویی شود.

اراده جمعی بین استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی برای احیای دو محور تاریخی

شهردار اصفهان با بیان اینکه شخصیت شهر اصفهان را به هویت تاریخی و فرهنگی آن می‌دانیم، اظهار کرد: شهرداری اصفهان اقدام به احیای دو محور تاریخی اصفهان یعنی دولت‌خانه سلجوقی و دولت‌خانه صفوی کرده است و در این راستا همت جمعی شکل گرفته است، به‌طوری که علاوه بر مدیریت شهری، استانداری و میراث فرهنگی نیز به میدان عمل آمدند تا برای حفظ شخصیت اصفهان برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: هویت و شخصیت شهر اصفهان به بافت تاریخی و گذشته آن بستگی دارد که تجلی آن در دولت‌خانه سلجوقی (اطراف میدان امام علی (ع) و مسجد جامع) و دولت‌خانه صفوی (میدان امام (ره)) نمود پیدا کرده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: این دو محور تاریخی (دولتخانه‌های سلجوقی و صفوی) پوسته‌ای از شهر است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند، اما در چند قدمی این محل‌ها، وضعیت خوبی مشاهده نمی‌شود، زیرا حالت مخروبه و فضاهای بی دفاع شهری دارد، خانه‌های تاریخی در حال تخریب است و به همین دلیل شهروندان سکونت در این محدوده را رها کرده‌اند که این شرایط در شأن شهر اصفهان نیست.

وی گفت: اراده جمعی بین استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی برای حفظ شخصیت شهر ایجاد شده است تا دست به دست هم دهیم و این دو بافت را احیا کنیم، البته شهروندان نیز باید کمک کنند تا این اتفاق بهتر رقم بخورد.

شهردار اصفهان در خصوص تاریک بودن نسبی بعضی از معابر شهر، گفت: از سال گذشته وقتی در موضوع برق دچار مشکل شدیم، اداره برق به دلیل صرفه‌جویی در مصرف، چراغ‌های معابر را یک در میان خاموش کرد و این شرایط به قوت خود باقی ماند، لذا در ارتباط با بخشی که درختان مانع روشنایی معابر شده است، شهرداری با هرس درختان و با کمک شرکت برق برای اصلاح پایه‌های روشنایی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 601878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.