ضرورت خودکفایی کامل کشور در حوزه خوراک دام

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه کشور باید در مدت زمان کوتاهی در زمینه خوراک دام خودکفا شود، گفت: اگر در این حوزه خودکفا نباشیم، با هر تهدیدی به مشکل برمی‌خوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در دیدار رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم، بحث خودکفایی در حوزه‌های مختلف به ویژه خوراک دام را ضروری دانست و اظهار کرد: امروز جهاد دانشگاهی باید به صورت ویژه در حوزه خودکفایی اقدام و در مدت یک تا سه سال این موضوع را محقق کند.

وی تصریح کرد: امروزه بحث خودکفایی در خوراک دام برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر به آن توجه نداشته باشیم، در هر تکانه یا فشار و تهدید خارجی با مشکل مواجه می‌شویم؛ ما اگر خودکفایی لازم را داشته باشیم هیچ فشار و تهدیدی از کشورهای خارجی نمی‌تواند معیشت مردم را به خطر بیندازد.

امام جمعه یزد گفت: موضوع بعدی سودهای کلانی است که واردکنندگان به دنبال آن هستند؛ یکی از مشکلات اصلی ما در کشور این است که واردکنندگان ما به دنبال سود بیشتر هستند و به همین علت قیمت‌ها را بسیار گران‌تر ارائه می‌کنند.

ناصری‌یزدی تصریح کرد: اگر دولت و حکومت برای واردکنندگان یک سقف سود در نظر بگیرند، جلوی بسیاری از گران‌فروشی‌ها گرفته می‌شود، اگر قرار باشد وارد کننده برای یک کالا بالای صددرصد سود در نظر بگیرد به هیچ عنوان مشکل گران‌فروشی‌ها حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل در کشور ما وجود دارد که متولی خاصی برای آن دیده نشده است، تصریح کرد: یکی از این موضوعات، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که در ارتباط با آنقانون داریم اما متولی آن در کشور مشخص نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات به شدت مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: احیای این موضوع در حال حاضر به صورت ویژه ضرورت دارد و باید برای آن متولی مشخصی در نظر گرفته شود.

ناصری‌یزدی با بیان اینکه این موضوع باید توسط دستگاه قضا دنبال شود، تصریح کرد: امروز دستگاه قضا نمی‌تواند صرفاً منتظر بماند تا شکایتی انجام شود و به آن رسیدگی کند بلکه در حال حاضر دستگاه قضا باید به میدان بیاید و برای پیشگیری از مشکلات حرکت کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی تمام مسائل باید بر مبنای دستورات شرع انجام شود، تصریح کرد: تنها بانی این موضوع و نظارت بر آن دستگاه قضائی است و باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 601533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.