محل بازپروری معتادان متجاهر تجهیز می‌شود

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج از موافقت شورای ششم شهر با لایحه ساماندهی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جهت تجهیز محل انتخابی، برای ساماندهی و نگهداری، بازپروری و جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد.

سیدمرتضی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مصوبات دوازدهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: لایحه با موضوع تخصیص بودجه جهت عقد اجاره و تجهیز محل کمپ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با اکثریت آرا حاضران تصویب شد.

وی ادامه داد: برابر مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و رأی موافق شورای اسلامی شهر، شهرداری مکلف شد در راستای درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر و بی‌خانمان نسبت به راه‌اندازی مراکز جامع توانمندسازی و صیانت از آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و همچنین برابر ماده ۱۶ قانون اصلاحی مبارزه با مواد مخدر و حفظ نگهداری معتادان متجاهر در مراکز دولتی جهت کاهش درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مکانی برای نگهداری تعبیه کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: به همین منظور استاندار و فرماندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان البرز در راستای اعمال و اجرای قوانین یاد شده، محلی انتخاب کردند که مبلغ ریالی ودیعه کل عقد اجاره تعیین شد، سهم شهرداری کرج برای این اقدام مهم ۵۰ درصد تعیین شد.

وی تاکید کرد: این لایحه در کمیسیون پس از بحث و بررسی و با قید اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی باید هر شش ماه یک بار از روند کار و مجموعه به شورای اسلامی شهر و کمیسیون گزارش کاملی ارسال کند که با این موضوع موافقت شد.

اعتصامی خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه مبلغ یک میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جهت عقد اجاره (ودیعه قرض‌الحسنه) به مدت یک سال و با اجاره ماهیانه به صورت ۵۰ درصد سهم شهرداری کرج و الباقی سهم شهرداری‌های اقماری با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان البرز و ۲۵۰ میلیون تومان آن جهت تجهیز محل انتخابی، برای ساماندهی و نگهداری، بازپروری و جمع‌آوری معتادان متجاهر تصویب شد.

کد خبر 601502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.