افتتاح ۵ هزار میلیارد تومان پروژه شهری در قم

شهردار قم از افتتاح پنج هزار میلیارد تومان پروژه شهری در این کلان‌شهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پروژه تقاطع نماز، تونل بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو، خط اتوبوس تندروی بلوار مرجعیت، پارکینگ خیابان امام خمینی (ره) و بوستان خضر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به هفته دولت و برنامه شهرداری قم در افتتاح پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: در ادامه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری قم، در این مرحله نیز ۴۰ پروژه افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح ۴۰ پروژه عمرانی را در بخش‌های مختلف مدیریت شهری دانست و افزود: این ۴۰ پروژه شاخص و مؤثر در بخش‌های فرهنگی اجتماعی، حمل‌ونقل و ترافیک، تفریحی، عمرانی، خدماتی، زیست‌محیطی و فضای سبز و بااعتباری بالغ‌بر یک‌هزار میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار قم افتتاح پروژه تفریحی خدماتی کهکشان را نمونه‌ای از پروژه‌های اجرا شده و شاخص خواند و تصریح کرد: این پروژه با مساحت یک‌هزار مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر ۲۸۵ میلیارد تومان اجرا شده است که همکاری با بخش خصوص و جلب مشارکت اقتصادی ویژگی بارز این پروژه است.

وی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی را از راهبردهای مهم دانست و تأکید کرد: باید بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در پروژه فراهم شود، زیرا شهرداری بر حضور پررنگ بخش خصوصی در توسعه شهر تأکید دارد.

سقائیان‌نژاد از افتتاح پنج پروژه بزرگ تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه تقاطع نماز، تونل بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو، خط اتوبوس تندروی بلوار مرجعیت، پارکینگ خیابان امام خمینی (ره) و بوستان خضر نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح تا پایان سال را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و در سال جاری نیز تاکنون ۱,۳۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرا شده است که تا پایان سال به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار قم با اشاره به اجرای پروژه پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر، افزود: با اجرای پارکینگ شرقی در حدود ۱۱۰۰ پارکینگ برای خودرو و بیش از دو هزار پارکینگ برای موتورسیکلت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که امیدواریم تا یک ماه آینده اجرای پروژه کلید بخورد.

کد خبر 601490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.