بهره‌مندی ابردین از حمایت دولت برای توسعه شبکه گرمایش شهری

نیروگاه انرژی ابردین، سومین شهر بزرگ اسکاتلند به‌زودی خدمات خود را در رابطه با تامین نیروی گرمایش مورد نیاز شهری از پسماندهای غیرقابل بازیافت گسترش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صندوق سرمایه شبکه گرمایش شهری اسکاتلند کمک هزینه‌ای پنج میلیون و ۶۱۷ هزار پوندی در اختیار برنامه‌ریزان ابردین قرار داده است تا از آن برای تبدیل هرچه بیشتر پسماندهای غیرقابل بازیافت شهر به نیروی گرمایی بهره بگیرند. گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از این نیز دولت اسکاتلند بودجه لازم برای مرحله اول اجرای پروژه را تأمین کرده بود که نتیجه آن مثبت بود و صندوق سرمایه شبکه گرمایش شهری اسکاتلند را به حمایت مالی از مرحله دوم سوق داد.

مرحله دوم پروژه تأمین نیروی گرمایی شهری از پسماندهای غیرقابل بازیافت ابردین شامل احداث زیرساخت جدیدی خواهد شد که به‌عنوان مرکزی برای توزیع لوله‌های انتقال گرما عمل می‌کند. این لوله‌ها در زیر سطح زمین قرار خواهد گرفت و از ابتدای ابردین تا ایستگاه راه‌آهن داندی در ساحل شرقی اسکاتلند امتداد خواهد یافت. نکته جالب توجه این‌که لوله‌های انتقال گرما با شبکه گرمایی توسعه‌یافته در مرحله اول پروژه ادغام خواهد شد و گرمای زمینی را در سراسر شهر گسترش خواهد داد.

پس از پایان مرحله دوم تأمین گرما از پسماندهای غیرقابل بازیافت در ابردین، علاوه بر سازه‌های قبلی و ضمن توسعه این انرژی گرمایی در مدارس و مراکز اجتماعی شهر، تعداد ۵۰۰ خانه جدید نیز از نیروی گرمایشی زیرزمینی برخوردار خواهد شد. برنامه‌ریزان ابردین در نظر دارند به‌منظور تحقق این هدف، سازه جدید توزیع گرمای زیرزمینی را در محل ساختمان قبلی انتقال پسماندها احداث کنند زیرا امکان توزیع گرما از آن به سراسر شهر وجود دارد.

مدیران ابردین مدعی شده‌اند که چنانچه حمایت‌های مالی بیشتری از سوی دولت اسکاتلند در اختیار آنان قرار گیرد، اثربخشی مرحله دوم پروژه را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهند داد تا از این طریق کمبود سوخت را در سراسر شهر جبران کنند.

کد خبر 601325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.