انصراف ۲ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

‌مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی از انصراف دو هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا غلامزاده، با اشاره به انصراف دو هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر این استان اظهار کرد: البته تعداد انصراف بیمه شدگان از این صندوق طی امسال نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد خوب بودن درآمد کشاورزی در این امر تا مقداری تأثیرگذار بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند، افزود: طی سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵، حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری این استان می‌توانند تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گیرند.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که مقرر شده که کارگران ساختمانی، قالیبافان و زنبورداران نیز بتوانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند، برآورد می‌شود که این ظرفیت وجود دارد تا حدود ۲۰۰ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

غلامزاده تصریح کرد: حدود ۲۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این بیمه، تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی گفت: علاوه بر آن این صندوق سهمیه ۱۳ هزار نفری دارد تا افرادی که تمایل دارند را تحت پوشش خود قرار دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهترین فرصت برای تحت پوشش قرار گرفتن قالیبافان، مردم روستایی و عشایری است، گفت: در واقع ۷۰ درصد از هزینه‌های بیمه را دولت و مابقی را خود فرد پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در سال مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط دولت برای یک فرد بیمه شده در این صندوق واریز می‌شود و شخص بیمه شده نیز باید رقم یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان را پرداخت کند.

غلامزاده افزود: زمانی که این صندوق راه‌اندازی شد پیش‌بینی می‌شد که طی پنج سال تمام جمعیت عشایری و روستایی مشمول، تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند اما این هدف محقق نشد.

وی ادامه داد: عدم شناخت جمعیت روستایی و عشایری از این بیمه شاید یکی از عللی بوده که تاکنون سبب شده تا تمامی افراد تحت پوشش قرار نگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی دیگر در برخی از خانواده‌ها دو تا سه نفر، مشمولِ تحتِ پوشش قرار گرفتن بیمه هستند اما هنوز این امر در میان خانواده‌ها فرهنگ سازی نشده است که هر نفر از اعضای خانواده می‌تواند بیمه داشته باشد و از مزایا و حقوق آن استفاده کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 600327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.