استاد اخلاق، راهی ملکوت شد

مراسم تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله ناصری از میدان احمدآباد اصفهان آغاز و در ابتدا پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این مجتهد عظیم الشان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله ناصری از میدان احمد آباد اصفهان آغاز و در ابتدا پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این مجتهد عظیم الشان قرائت شد. حجت الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و عرض تسلیت پیام تسلیت وی را به مناسبت رحلت این عالم ربانی خواند.

آیت‌الله ناصری پای کار نظام بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مؤمنی امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در حاشیه برگزاری مراسم تدفین مرحوم آیت‌الله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله ناصری عالم عامل بودند.

وی افزود: ایشان هر جا که لازم بود برای نظام کار انجام می‌داد و دلبستگی‌خود به مقام معظم رهبری را بذل می‌کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: وی پناهگاهی برای مردم بود و در سن ۹۲ سالگی روزانه شش ساعت برای مردم وقت می‌گذاشت.

مؤمنی خاطرنشان کرد: توسل به حضرت حجت (علیه السلام) ذکر مداوم ایشان بود و این ذکر را مرتب به دیگران نیز توصیه می‌کرد.

ارزشمندی وجود آیت‌الله ناصری برای جهانیان

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ناصری اظهار کرد: شکاف جبران ناپذیری به اسلام وارد شد؛ وجود آیت الله ناصری برای جهان ولایت و امامت بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: این عالم برجسته مبلغ بسیار خوبی بود که با انفاس قدسی خود جوانان بسیار زیادی را به سمت امام زمان (عج) جذب کرد و شاگردان زیادی را در این راه پرورش داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان وجود این شخصیت را برای اصفهان و کشور ارزشمند دانست و تاکید کرد: امروز این شکاف به پیکر اسلام و اصفهان وارد شد و مردم با حضور بسیار با شکوه خود در آئین تشییع این موضوع را نشان دادند.

وی حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ناصری را نشان‌دهنده قدردانی از شخصیت‌های بزرگ و برجسته جامعه دانست و گفت: امیدواریم مدیران شهری نیز با انجام وظیفه حقوقی خود بتوانند خدمت‌گذار مردم باشند، فعالیت‌های مدیریت شهری برای آماده‌سازی آئین تشییع پیکر این شخصیت برجسته در راستای وظیفه حقیقی و حقوقی این نهاد بوده است.

نادرالاصلی با تاکید بر لزوم پیروی از منویات علما، بزرگان دین، رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری خدمت به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی است که آن‌را به خوبی اجرا کرده و امیدواریم بتوانیم منشأ خیر برای اصفهان و مردم آن باشیم.

مسئولان آیت‌الله ناصری را الگوی خود قرار دهند

سردار محمدرضا میرحیدری در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله ناصری امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این واقعه مصیبت عظیمی برای جهان تشیع است‌. آیت‌الله ناصری پدر معنوی مردم مؤمن، متدین و ولایی استان اصفهان بودند.

وی افزود: امروز در اصفهان شاهد صحنه‌ای از ارادت مردم به ولایت، ائمه اطهار و روحانیت هستیم. کسانی که به زعم خودشان احساس می‌کنند مردم نسبت به دیانت کم توجه شدند با دیدن حضور باشکوه مردم اصفهان باید قضاوت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: مردم کسی‌که حرف و عملش یکی باشد و ولایت داشته باشد را عزیز می‌دارند. باید همه مسئولان ما درس بگیرند و آیت‌الله ناصری را الگوی خود قرار دهند.

میرحیدری اضافه کرد: این بزرگوار در دل مردم و امت اسلام جای گرفته است. مردمی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، عراق و لبنان و همه شهرهای کشور برای تجلیل از این عالم ربانی در مراسم تشییع ایشان شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امید است این برای همه مسئولان درس عبرت شود و راه ولایت که آیت‌الله ناصری پیمودند را ادامه دهند.

علمای بزرگ هویت اصفهان هستند

آیت الله مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در حاشیه آئین تشییع پیکر آیت الله ناصری اظهار کرد: این عالم بزرگ یک شخصیت جامع‌الاطراف و فقیه بسیار متدین بود که هیچ هوای نفسی در وجود خود نداشت.

وی ولایت‌مداری را دیگر ویژگی برجسته آیت‌الله ناصری بیان کرد و افزود: این عالم برجسته تابع ولایت پروردگار، معصومین (ع) و ولایت فقیه بود و به شدت به امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب ارادت داشت.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تواضع آیت‌الله ناصری را استثنایی و مثال زدنی توصیف کرد و گفت: مردمی بودن ویژگی بود که اقشار مختلف را ارادتمند او می‌کرد همچنین به دلیل اینکه ظاهر و باطن او خالص بود، کلام بسیار نافذ و مؤثری داشت.

وی این بزرگان را هویت اصفهان دانست و ادامه داد: امیدوارم خداوند ما را قدردان چنین شخصیت‌هایی قرار دهد و بزرگانی که هویت اصفهان به شمار می‌آیند را فراموش نکنیم.

قدردانی مردم از عالم اخلاق و مردم‌دار در تشییع جنازه باشکوه

آیت الله عباس کعبی امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در حاشیه آئین تشییع پیکر آیت الله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این عالم سالک الی الله و راهنمای با نفوذ بود که به عنوان یک شخصیت ولایت‌مدار و مجتهد انقلابی در مسائل دین و اخلاق همواره کنار مردم بود.

وی برگزاری این تشییع جنازه باشکوه در اصفهان را نشانه قدردانی مردم از علمای اخلاقی و مردم‌دار دانست و افزود: همراه آیت الله مسلم داوری و عبدالهی از طرف جامعه مدرسین برای تسلیت به حوزه‌های علمیه و مردم اصفهان و شرکت در تشییع جنازه از قم آمدیم و از خداوند علو درجات را برای این عالم اخلاق خواستاریم.

آیت‌الله ناصری، چهره‌ای مردمی و ولایتمدار بود

رسول میرباقری صبح امروز _یکشنبه، ششم شهریورماه_ در حاشیه آئین تشییع پیکر آیت الله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این عالم حق عظیمی بر دینداری و عشق به امام زمان (عج) در بین مردم اصفهان دارد زیرا سال‌های سال منبرهای اخلاقی، معنوی و موعظه‌های وی راهگشای هزاران جوان بود.

وی با اشاره به نقش مؤثر آیت‌الله ناصری در تربیت طلاب و سربازان امام زمان (عج) افزود: این شخصیت برجسته ولایت‌مدار و مردم‌مدار بود و هرکجا لازم می‌شد از رهبر و نظام و انقلاب حمایت می‌کرد؛ همیشه ارتباط خود را با بدنه مردم حفظ می‌کرد به همین دلیل مردم او را از دل و جان دوست داشتند.

آیت‌الله ناصری الگوی مردم‌داری بود

حجت‌الاسلام احمد صالحی صبح امروز _یکشنبه ششم شهریورماه- در آئین تشییع جنازه آیت‌الله ناصری اظهار کرد: استان ولایت‌مدار، عالم و شهیدپرور اصفهان و بلکه کشور و جهان تشیع با غم از دست دادن عالم ربانی فقیه، معلم و مجسمه اخلاق و رفتار اهل بیت (ع) روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه وجود، نگاه، سخنان و توصیه‌های اخلاقی، جملات، رفتار و کردار این شخصیت ما را به یاد مهدی زهرا (س) می‌انداخت، افزود: این عالم عظیم‌الشان از بین ما رفت، عالمی که چهره نورانی و توصیه‌های اخلاقی وی پر از جمله‌های نورانی اهل بیت (ع) بود در مسجد کمرزرین همیشه برای ما یادگار خواهد ماند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: به عنوان عضو دولت سیزدهم در هفته‌ای که سوگوار غم از دست دادن شهیدان رجایی و باهنر هستیم به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی؛ مسئول امور روحانیت نهاد ریاست جمهوری وظیفه داریم سلام و پیام تسلیت آیت الله رئیسی را به این استان پهناور و پر از عاشقان اهل بیت (ع) ابلاغ کنیم.

وی با تسلیت به خانواده این عالم خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کوچک در مرکز ارتباطات مردمی بیان این جمله لازم است که این عالم ربانی هم ولایت‌مدار و هم مردم‌دار بود؛ همه خاطرات مردم اصفهان در درس و الگوهای مردم‌داری این عالم بزرگوار برای ما به یادگار خواهد ماند.

  • کاروان تشییع پیکر آیت‌الله ناصری و خیل انبوه عزاداران مقابل مسجد نورباران رسیدند.

  • کاروان تشییع پیکر آیت‌الله ناصری و خیل انبوه عزاداران به میدان بزرگمهر رسیدند.
  • بدلیل ازدحام جمعیت پیکر مطهر آیت‌الله ناصری به روی پل بزرگمهر منتقل شد تا آیت‌الله مهدوی نماز میت بر پیکر بزرگوار این عالم ربانی اقامه کنند.

  • کاروان تشییع پیکر آیت‌الله ناصری و خیل انبوه عزاداران به گلستان شهدای اصفهان رسیدند و پیکر این عالم ربانی در حال خاکسپاری است.

کد خبر 600286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.