سامانه هوشمند نظارت بر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی راه‌اندازی شد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز فعالیت سامانه هوشمند نظارت بر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌منظور پایش دقیق و لحظه‌ای این کانال‌ها در کلان‌شهر مشهد خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های شهری است که باید به صورت مکرر و مداوم مورد بررسی، لایروبی و به‌روزرسانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر مشهد به صورت رو باز و بسته احداث شده است که کار انتقال رواناب‌های سطحی را بر عهده دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت نگهداری از این کانال‌ها، برای اولین بار در کشور و به همت کارشناسان مدیریت شهری، سامانه هوشمند نظارت بر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به عنوان یک سامانه اطلاعاتی، طراحی و راه‌اندازی شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در این سامانه هوشمند، ثبت و ضبط بازدیدهای ادواری به همراه جزئیات آماری لازم از شرایط موجود کانال‌ها برداشت می‌شود و تحلیل آنها باعث می‌شود وضعیت موجود تمام کانال‌های سطح شهر به صورت لحظه‌ای در اختیار متخصصان شهری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه هوشمند نظارت بر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداری از کانال‌های سطحی، به مدیریت این کانال‌ها به‌ویژه در مواقع بارش‌های همراه با رواناب سطحی و فصول پربارش کمک خواهد کرد.

کد خبر 600097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.