بازگشت سهم ۱۵ درصدی حقوق معادن به استان زنجان

استاندار زنجان گفت: از محل بازگشت مالیات و ارزش افزوده طی پنج ماهه اول امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی ظهر روز جمعه _چهارم شهریورماه_ در مراسم دیدار مردمی و دهیاران در روستای بناب، اظهار کرد: از محل انتقال مالیات برخی از شرکت‌ها به استان تنها در پنج ماهه ابتدای سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان دریافت شد که این رقم در طول یک سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته مانع خروج منافع صنایع استان زنجان به خارج از استان شدیم، افزود: در حقوق معادن نیز با بازگشت ۱۵ درصد شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

استاندار ادامه داد: امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ داریم که بانک‌ها پرداخت می‌کنند.

افزایش چهار برابری بودجه دهیاری‌ها

وجیه‌الله بیگدلی، مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان نیز با اشاره به اینکه طی بازدید از ۴۰۰ روستا، جلسات را از اتاق بسته به سمت روستاها سوق دادیم، اظهار کرد: تخصیص ماده ۴۲ و محرومیت‌زدایی روستایی انجام شد و در پروژه‌های عمرانی استان در رتبه اول قرار داریم.

ایجاد شناسنامه روستایی موضوع دیگری بود که بیگدلی از آن به عنوان ارائه بهتر خدمات در روستاها یاد کرد و گفت: تاکنون ۱۶۴ پروژه روستایی کلنگ‌زنی و ۱۶۵ پروژه در روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان از اختصاص پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین و خدماتی به استان زنجان خبر داد و افزود: قرارگاه جهادی برای اولین بار در زنجان تشکیل شده و در ۱۲ روستا اصلاح شبکه آب شرب و ۱۰ هزار اصلاح شبکه در روستاها انجام شده است.

بیگدلی از افزایش چهار برابری بودجه دهیاری‌ها خبر داد و گفت: این رقم اول شهریور ۹۹، حدود ۱۱۳ میلیارد تومان بود و طی سال جاری تنها در پنج ماهه ابتدای سال به ۴۵۷ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 599774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.