افزایش ۱۰۰ هکتاری بافت بازآفرینی شهر نوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر گفت: طرح بازآفرینی شهر بندری نوشهر در کمسیون ماده ۵ استان تصویب شد و طی آن ١٠٠ هکتار به بافت بازآفرینی شهری نوشهر افزوده شد.

محمدصالح خویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ابلاغ طرح بازآفرینی شهری توسط استانداری، اظهار کرد: بازنگری و تصویب محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از الزامات شورای ششم شهر برای خدمت به مناطق کم‌برخوردار شهر بندری نوشهر است؛ شش محله در شهر را در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری معرفی کردیم و این موضوع به تصویب رسید. همچنین طرح بازآفرینی شهر بندری نوشهر در کمسیون ماده ۵ استان تصویب شد و طی آن ١٠٠ هکتار به بافت بازآفرینی شهری شهر بندری نوشهر افزوده شد.

وی ادامه داد: تخفیف عوارض صدور پروانه، اعطای کمک هزینه نما، واگذاری انشعابات رایگان، حذف عوارض متفرقه، اعطای تراکم تشویقی، وام‌های نوسازی، قیر رایگان و اعتبارات دولتی به منظور بهسازی و ارتقای کمی و کیفی مسکن را مد نظر داریم که بعد از مصوبه محدوده طرح بازآفرینی شهر، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر اضافه کرد: شاخص‌های اتلاف انرژی، آلودگی منابع، نبود ایمنی، بی‌هویتی، محرومیت، نازل بودن کیفیت زندگی، بد مسکنی، نبود تحرک‌پذیری در شهر، کمبود یا نازل بودن مراکز فرهنگی و رفاهی، دسترسی به خدمات آموزشی، حمل‌ونقل عمومی، بهداشتی و درمانی و نفوذپذیری بافت، میزان فضای جرم‌خیز و نبود استحکام بنا از جمله مؤلفه‌ها و شاخص‌های مهم بررسی در این طرح است، با توجه به بررسی ۶۰ شاخص شدت ناکارآمدی در محدوده‌ها مشخص شده است، امیدوارم با اقداماتی که شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی در این محدوده‌ها انجام می‌دهند، سطح کیفیت زندگی شهری در شهر بندری نوشهر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در این طرح ابتدا تمام شهر بندری نوشهر در بحث ناکارآمدی دیده و بر اساس اولویت و شدت ناکارآمدی محدوده‌ها مشخص شده است، با دفاعیات انجام شده در کمیسیون ماده ۵، بلوک‌هایی که دارای ناکارآمدی کامل، ناکارآمدی زیاد و ناکارآمدی نسبتاً زیاد بود، به همراه بافت تاریخی شهر بندری نوشهر به تصویب رسید.

خویی گفت: سند بازآفرینی، استراتژی تمام دستگاه‌های اجرایی را در محدوده‌های هدف تعیین کرده است و بر همین اساس ادارات شهرستان می‌توانند در حوزه تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی گام‌های مهمی بردارند.

کد خبر 599496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.