ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه‌داری و نظامات مالی شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران از ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه‌داری و نظام های مالی شهرداری در جمع ذی‌حسابان شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح با بیان اینکه ذی‌حسابان ناظران مالی شهرداری هستند، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر درآمد و هزینه کرد شهر را برعهده دارند و اگر تلاش و اقدامات آنها نباشد، کل کار اجرایی شهر مختل خواهد شد، زیرا جریان امور اجرایی وابسته به امور مالی و جریان امور مالی نیازمند کنترل و نظارت دقیق است.

وی افزود: اگر از ذی‌حسابان توجه و کنترل ویژه ای را توقع داریم، باید به نقش و جایگاه و همچنین ابزارها و اختیاراتی که برای آنها در نظر می‌گیریم نیز توجه خاصی داشته باشیم؛ به‌طور مثال در بعضی از سازمان‌ها، ذی‌حسابان تنها تا مرحله امضای سند حضور دارند در صورتی که باید تا زمان تأیید چک نیز امضا و کنترل ذی‌حسابان را شاهد باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در خصوص ایجاد حواله الکترونیک در بخش خزانه‌داری و نظام مالی، اظهار کرد: راه‌اندازی حواله الکترونیک، کمک بزرگی برای عملیاتی کردن تسویه ذینفع نهایی در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و پیمانکاران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پول را به صورت کلی به شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌دهیم و مدیرعامل سازمان و شرکت بر اساس تخصیصی که دارند اعتبارات توزیع شده را هزینه می‌کنند، در واقع اول پول داده شده و سپس سند تولید می‌شود در صورتی که این روند باید معکوس و پس از ایجاد سند، پول داده شود؛ با جاری شدن این روند، کنترل و نظارت مالی نیز دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

فلاح تاکید کرد: کارآمدی فرایند صدور سند مالی در این است که به خوبی مشخص شود، وجوه پرداختی در مسیر تولید کدام خدمت، کالا و وظیفه هزینه شده است.

کد خبر 599371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.