ایجاد نهضت هرس درختان اطراف مسیرهای دوچرخه

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و هماهنگی انجام شده با شهرداری، نهضت هرس درختانی که شاخه و برگ آن‌ها به مسیرهای دوچرخه وارد شده یا فضای سبزی که به این مسیرها تجاوز کرده، آغاز شده است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه لازم است برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر اقدام‌های بزرگی انجام دهیم، اظهار کرد: اجرای اقدامات کلان، ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین دوچرخه‌های اشتراکی در این خصوص امری ضروری است، اما گاهی با برخی اقدامات خرد و جزئی اما مؤثر است، می‌توان شرایط را تسهیل و معضلات موجود را رفع کرد.

وی با بیان اینکه نبود توجه به فعالیت‌های به ظاهر کم‌اهمیت موجب بروز چالش‌هایی مانند سلب امکان دوچرخه‌سواری در شهر برای شهروندان می‌شود، ادامه داد: یکی از این اقدامات ساده و پیش پا افتاده که تأثیرات قابل توجهی بر میزان و امکان استفاده از دوچرخه و ایمنی دوچرخه‌سواران دارد، مدیریت و هرس فضای سبز، درختان و درختچه‌های اطراف مسیرهای دوچرخه است که باید در اسرع وقت انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت هرس درختان در حاشیه مسیر دوچرخه‌سواری، تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی در این خصوص و هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری، نهضت هرس درختانی که در مسیرهای دوچرخه سرگیر هستند یا فضای سبزی که به این مسیرها تجاوز کرده، آغاز شده است.

وی در خصوص دغدغه مدیران شهری جهت آسایش و امنیت شهروندان، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامات موجب تسهیل استفاده از دوچرخه، تردد ایمن‌تر، آسایش و امنیت بیشتر دوچرخه‌سواران در شهر شود.

کد خبر 599271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.