تأمین آب و برق برای ۳,۲۰۰ موکب در ایام اربعین حسینی

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به تشکیل ستاد اربعین حسینی به ریاست وزیر نیرو، گفت: آب و برق ۳,۲۰۰ موکب در داخل و خارج کشور تامین شده و بیش از ۱,۴۰۰ واحد حمام سیار، ۱۰۹ دستگاه تانکر سیار آب‌رسان و شست‌وشوی شبکه فاضلاب شهر کربلا تامین شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، یعقوب محمد مرادی در جلسه هماهنگی و خدمات‌رسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای آئین اربعین حسینی اظهار کرد: بعد از وقفه دوساله به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، وزارت نیرو تمام زیرساخت‌ها را برای برگزاری آئین راهپیمایی اربعین حسینی فراهم کرده و شبکه آب و برق پایدار برای همه پایانه‌های قدیمی و سه پایانه جدید مرزی برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: آبفای کشور نه‌تنها در مرزها بلکه داخل کشور عراق نیز در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا خدمت‌رسانی و تأسیسات لازم آبرسانی به زائران را ایجاد کرده است.

مشاور وزیر نیرو در ادامه بحث بهداشت آب در پایانه‌های مرزی و داخل عراق را مهم و حساس دانست و افزود: آب‌هایی که در میان زائران توزیع می‌شود، آب‌های بسته‌بندی و بهداشتی است و از هم‌وطنان درخواست می‌شود که در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آن همکاری کنند.

آبرسانی به ۶ میلیون زائر اربعین از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور

در ادامه «فرهام کرکانی» مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: علاوه بر آبرسانی به استان‌های مرزی توسط سه شرکت زیرمجموعه، خدمت‌رسانی به زائران عتبات در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: درحال‌حاضر با برنامه‌ریزی منسجم و تشکیل ۲۰ کارگروه کارها در حال انجام است، امسال تعداد پایانه‌های مرزی بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر شش میلیون نفر تردد داشته باشیم؛ بنابراین کار حساس‌تر و سخت‌تر از گذشته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۴۰ میلیون بطری آب شرب بسته‌بندی در این ایام توزیع شود و همچنین ۱۰۰ تانکر سیار آب‌رسان نیز در مراکز ارائه خدمت در نظر گرفته شده است.

کرکانی خاطرنشان کرد: نظارت لازم از نظر کنترل کیفی آب صورت‌گرفته و تا زمانی که آب تأیید و استاندارد لازم را نداشته باشد، توزیع نخواهد شد.

کد خبر 599249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.