از ظرفیت شوراها در پیگیری مطالبات مردمی استفاده شود

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ظرفیت شوراهای اسلامی در پیگیری مطالبات مردمی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _سه‌شنبه یکم شهریورماه_ در نشست اعضای شورای اسلامی استان با معاون سیاسی استاندار، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی از ضروریات است، چرا که بسیاری از مشکلات و تنش‌های اجتماعی از طریق تشکل‌ها قابل حل و فصل است.

وی افزود: استاندار به عنوان رئیس در جلسات این هیئت گاهی موضوعاتی را با کدخدامنشی حل و فصل و تنش‌های اجتماعی را کنترل می‌کند، در همین راستا از فرمانداران نیز تقاضا می‌شود آنها نیز با کدخدامنشی مشکلات مبتلا به شوراهای اسلامی را کنترل کرده تا کار به جایی نرسد که شورایی استعفا دهد و حق مردمی تضعیف شود.

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در بیشتر بازدیدهای استانی در سطح شهرستان یا شهرها و روستاها بعد از اینکه بازدید انجام می‌شود، شوراهای اسلامی آن منطقه از حضور مدیر مطلع می‌شوند که این خود جای گلایه دارد.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی منتخب مردم و رابط بین مردم و دولت و از مشکلات منطقه آگاه‌تر هستند، لذا می‌طلبد از ظرفیت شوراهای اسلامی در پیگیری مطالبات مردمی استفاده شود.

بهمن میری، نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در تقویم رسمی کشور روزی با عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده که بهترین مصداق این روز را می‌توان از شوراهای اسلامی دانست.

وی افزود: شوراهای اسلامی بر اساس قانون یکی از مستحکم‌ترین پل‌های ارتباطی بین حاکمیت و مردم هستند و اگر چنین تشکل‌هایی نباشد، فاصله ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از مسئولان تقاضا می‌شود در جلسات استانی و شهرستانی جایگاه شوراهای اسلامی را تبیین کنند؛ همچنین اگر شورای اسلامی در استان، شهرستان و بخش اقدام به تشکیل جلسات با حضور مدیران استانی و شهرستانی می‌کنند در جهت وظیفه مشورتی آنها است و در کنار مدیران هستند.

کد خبر 599013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.