امور فرهنگی باید متولی داشته باشد

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: متولی فرهنگ در استان مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _دوشنبه سی‌ویکم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی اعتقادات مردمی به سمت خرافه‌ها در حال سوق دادن است و باید دستگاه‌های متولی از طریق تولید محتوا این موضوع را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به کوتاهی‌هایی که در حوزه وقف رخ داده است، افزود: لازم است بررسی شود که نقش اداره اوقاف در آگاه‌سازی مردم تاکنون چقدر بوده است و از ظرفیت شوراها در شهرها و روستاهای استان چقدر استفاده شده است؟ انتظار می‌رود از طریق رسانه‌ها و به دور از بروکراسی اداری اقدام میدانی لازم انجام گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه متولی فرهنگ در استان مشخص نیست، افزود: هیچ نظارتی بر حسینیه‌ها وجود ندارد و انجام امور فرهنگی در شهرها و روستاها ابتر مانده است.

وی گفت: ۱۴ سال از شهرستان شدن کیار می‌گذرد، اما نمایندگی اوقاف در شهرستان هنوز وجود ندارد، لذا انتظار می‌رود به این موضوع توجه ویژه قرار گیرد.

میری ادامه داد: ساخت جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم روستاهای دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

کد خبر 598599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.