۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
تدارک دزفول برای اربعین حسینی

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تدارک ویژه برای پیاده روی اربعین در این شهر، گفت: رویش، ترقی و رشد جوانان از مسجد شروع می‌شود و اگر بتوانیم به شبهات جوانان پاسخ دهیم، مسجد سنگر توسعه و رشد جوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن پرآور امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر دزفول، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با راه‌اندازی سایت شورای شهر، از نظرات و پیشنهادات شهروندان استفاده کنیم؛ بعد از پخش زنده جلسات شورا، این اقدام دومین گام بزرگ در این خصوص است.

وی افزود: در حال نزدیک شدن به اربعین حسینی هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران در این ایام به برکت خون شهدا و امام حسین (ع) از سال‌ها پیش راهپیمایی میلیونی شیعیان و بی نظیر در دنیا را رغم زده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به برکات و همدلی ایجاد شده در راهپیمایی اربعین حسینی، ادامه داد: به لطف خدا دولت عراق در چند سال اخیر همکاری‌های خیلی خوبی برای راهپیمایی اربعین داشته است و مردم دو کشور نیز با راه اندازی موکب‌های متعدد در طول مسیر با پذیرایی از زائران پشتیبانی کرده و یک رخداد بزرگ تاریخی را رقم زده‌اند.

وی با اشاره ترس و مقابله استکبار جهانی با این مراسم، ادامه داد: موکب‌های دایر شده در گرمای بالای ۵۰ درجه و رطوبت شدیدی که وجود دارد، به زائرین خدمت رسانی می‌کنند و این پیاده‌روی با هرسال بهتر و با شکوه تر از گذشته انجام می‌شود و شورای اسلامی شهر دزفول قصد دارد یک موکب در مرز چذابه دایر کند.

پرآور یادآور شد: شهرداری دزفول قصد دارد یک سوله بزرگ یک هزار و ۵۰۰ متری احداث کند که در تلاش هستیم به پیاده روی امسال برسد، برای تکمیل این موکب خیران می‌توانند کمک کنند.

وی با اشاره به روز مسجد و به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها، تصریح کرد: مساجد در دنیا و به ویژه در کشور ایران پایگاه‌های نظام هستند، ثمره به‌کارگیری درست از مساجد در طول ۴۲ سال گذشته را در کشور دیده‌ایم و جلسات قرآنی، پایگاه‌های بسیج و پشتیبانی از جبهه‌ها برخی از نمونه‌های آن هستند که نشان دهنده مسجد محور بودن انقلاب اسلامی ایران است،

پرآور تاکید کرد: رویش، ترقی و رشد جوانان از مسجد شروع می‌شود و اگر نسبت به مساجد بی توجهی شود ریزش جوانان شروع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه با اشاره نقش امامان جماعت در جذب جوانان، گفت: اگر بتوانیم به شبهات جوانان پاسخ دهیم، مسجد سنگر توسعه و رشد جوانان خواهد بود، برای حل مشکلات مساجد هم دولت و هم دیگر مسئولین به محوریت امام جمعه و فرماندار مسائل مساجد دسته بندی و رفع شوند.

وی با اشاره به فینالیست شدن اسماعیلی _کشتی گیر جوان دزفولی_ در مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: کسب مدال نقره وی تا کنون قطعی شده است ضمن آرزوی کسب مدال طلا، این پیروزی را به جامعه ورزشی و خانواده وی تبریک می‌گوئیم و باید استقبال خوبی از وی صورت گیرد، مشکلات جامعه ورزشی دزفول از جمله کشتی زیاد است که باید در جهت کاهش آنها تلاش کنیم.

کد خبر 598475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.