مساجد سرمایه شهر است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسجد محل رجوع و رفع مشکلات شهروندان و سرمایه شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرماید؛ "مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود، این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت‌مان درست کرد، این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند، این طور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم، دیگر مسجد می‌خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است.»

وی ادامه داد: مسجد محل رجوع و رفع مشکلات شهروندان محل انسان‌سازی، آموزش اخلاق و کمک به هم‌نوعان است و هر چقدر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مسجد انجام شود، موفقیت آن تضمین می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران حدود یک هزار و هشتصد مسجد داریم، اما آن طور که باید به آنها توجهی نمی‌شود، اضافه کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت، برنامه‌های ورزشی و آموزشی، مسجد محلی برای حضور جوانان و بهره‌مندی آنها از این برنامه‌ها باشد، مساجد سرمایه شهر است، باید بررسی شود که چرا از سرمایه مسجد به خوبی استفاده نمی‌کنیم؟

وی گفت: در حوزه مسجدمحوری باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، برخی ائمه جماعات از کم توجهی به مساجد در این دوره ناراحت هستند. مسجد تنها محلی برای نماز خواندن نیست، بلکه محلی برای کم کردن آسیب‌ها و کمک افراد مستضعف است، در دیدارهای سال ۹۵ و ۹۶ با محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران نیز همواره بر استفاده از مسجد به عنوان کانون برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید شده بود.

پیرهادی گفت: همه چیز پول نیست، اما می‌توان با اعطای برخی تسهیلات، مشکلاتی را رفع کرد، گاهی قرار است به مسجد تسهیلاتی ارائه دهیم تا برخی مشکلات رفع شود؛ برای نمونه می‌توان از سانس‌های خالی مجموعه‌های ورزشی برای جوانان مسجدی بهره گرفت، لذا باید از ظرفیت‌های مغفول شهر، با همکاری مساجد، سراهای محله و شهروندان در مدیریت شهری استفاده شود.

کد خبر 598346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.