برگزاری دومین کنگره ۲۴ هزار شهید و ۴۰۰ سردار استان اصفهان

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: دومین کنگره ۲۴ هزار شهید و ۴۰۰ سردار استان، سوم خردادماه سال آینده به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار پاسدار مجتبی فدا در یازدهمین جلسه استانی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان اظهار کرد: کنگره سرداران و شهدای انقلاب اسلامی استان اصفهان سال آینده همراه با خدمات فرهنگی و اجتماعی به نیت ۲۴ هزار شهید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی این کنگره آغاز شده است و باید خاطرات و برنامه‌هایی برای آن آماده شود، تصریح کرد: تدوین محتواهای فرهنگی با محوریت خاطرات و نوشته‌های دفاع مقدس از جمله آن است.

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: باید با برنامه‌ریزی هرچه بیشتر اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان را مورد خطاب قرار داد.

وی از فرمانداران، بخشداران و شهرداران و دهیاران خواست، هرچه سریع‌تر نسبت به ارسال آمار و اطلاعات معابر و اماکن مزین به نام شهدا در قالب طرح اطلس شاهد به دبیرخانه شورا اقدام کنند و نیز هرچه سریع‌تر ساز و کار کنگره شهدای استان آماده و به‌طور ویژه مباحث آن دنبال شود.

جان‌نثاری افزود: یادواره شهدای کارمندان دولت پس از یک وقفه باید با شکوه بیشتر و با همکاری استانداری، بنیاد و بسیج کارکنان و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورا در ادامه این جلسه با اشاره به حماسه عظیم مردم در تشییع گلگون‌کفنان این استان در ۲۵ آبان و ثبت این حماسه به نام روز اصفهان گفت: در این روز قرار است با همکاری سایر دستگاه‌ها حرکتی خاص صورت گیرد و با تأمین بودجه که در برنامه امسال در نظر گرفته شده است، دستگاه‌ها رسالت خود را در جهت و هم‌سو با نشر و ترویج توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهند.

بهرام عبدالحسینی، مدیرعامل صدا و سیما نیز در این جلسه گفت: با توجه به مصوبات شورا و با تخصیص بخشی از اعتبارات برنامه ساخت چندین فیلم و سریال به‌ویژه در خصوص معرفی سرداران خرازی و کاظمی آغاز شده است.

کد خبر 597600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.