بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهر در سال جدید اجرایی می‌شود

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: ایراد خاصی در فعالیت این کمیسیون در سال اول وجود نداشت، ضمن اینکه تاکنون برنامه‌ریزی بعضی اقدامات عمرانی، معماری و ترافیکی در جلسات سال گذشته انجام شده است و در سال دوم اجرایی می‌شود.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری جهت بهره‌برداری سریع‌تر از این پروژه‌ها در عین رعایت اصول فنی و افزایش کیفیت اجرایی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی در سال دوم فعالیت ششمین دوره از شورای اسلامی شهر اراک است.

وی ادامه داد: در همین راستا افزایش کیفیت روسازی معابر با رعایت مرحله‌بندی فنی و اجرایی کردن طرح بازیافت آسفالت، افزایش سطح ایمنی معابر و ترددکنندگان از طریق احیای خط‌کشی‌ها، نصب و تعمیر تابلوها و علائم، اصلاح هندسی مقاطع در صورت لزوم، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نصب پل‌های عابر پیاده در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی تصریح کرد: پیگیری گسترش حمل‌ونقل پاک از جمله احداث پیاده‌راه و مسیرهای تردد دوچرخه، پیگیری جدی ورود اتوبوس‌های خریداری شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بازبینی مسیرها و ایستگاه‌های اتوبوس جهت افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان از دیگر اولویت‌های کمیسیون در سال جاری است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر، طرح هوشمندسازی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است که امیدواریم در سال جدید فاز اول آن اجرایی شود.

غفاری تاکید کرد: در حیطه معماری و شهرسازی نیز با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم که در تلاش هستیم با مجموعه اقداماتی که در دستور کار شورای اسلامی شهرداری قرار گرفته است، جهت رشد متوازن ساخت‌وسازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی گام برداریم.

وی اضافه کرد: در همین راستا پیگیری طرح عقب‌نشینی املاک و تعریض معابر برحسب اولویت‌های تعیین شده در شورای اسلامی شهر، پیگیری رفع ایرادهای طرح جامع جدید شهر اراک که بخشی از آنها در طرح تفصیلی امکان‌پذیر است، پیگیری تصویب و اجرای آئین‌نامه ساماندهی نماهای ساختمانی که در حال طی مراحل پایانی بررسی آن در کارگروه سیما و منظر شورای اسلامی شهر هستیم، در دستور کار شورای اسلامی شهر اراک قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی تصریح کرد: افزایش سطح تعامل دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان با یکدیگر در حوزه مدیریت شهری نیز از جمله موارد مؤثر در بهبود کیفیت و سرعت پروژه‌های شهر است که در سال جدید بیش از پیش مورد توجه شورای اسلامی شهر اراک خواهد بود.

کد خبر 596052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.