کلاف سردرگم انتخاب شهردار در بابل

شورای ششم شهر بابل، طی یک سال از فعالیت خود، سه سرپرست و چهار شهردار برای تصدی شهرداری این شهر معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای ششم شهر بابل، در مردادماه سال گذشته علی امانی شهردار سابق نوشهر را به عنوان شهردار این شهر به وزارت کشور معرفی کرده بود، اما پس از گذشت سه ماه و عدم تأیید شهردار منتخب، مصوبه انتخاب شهردار را ابطال کرد تا بتواند شهردار دیگری را برای این شهر تعیین کند.

با گذشت ۷۴ روز از انتخاب شهردار بابل توسط شورای ششم شهر بابل که در چهاردهم شهریورماه، سال گذشته انجام شده بود، صدور حکم شهردار منتخب با تأخیر بوده است. شورای اسلامی شهر بابل در آبان ماه سال گذشته، مصوبه این شورا را ابطال و محمدقاسم دابوییان طبری سرپرست وقت شهرداری بابل با هفت رأی اعضای شورای شهر به عنوان چهل و پنجمین شهردار بابل انتخاب کردند.

پس از تأیید نشدن دابوییان، این شورا در اسفندماه سال گذشته، در سومین انتخاب خود شاهین کلانتری را به عنوان شهردار منتخب معرفی کرد.

بالاخره در اردیبهشت ماه امسال، کلانتری با دریافت حکم خود از وزارت کشور، به عنوان شهردار شهر بابل در دوره ششم این شورای اسلامی شهر منصوب شد، اما این نیز دیری نپایید و مرتضی کاردگر رئیس و سخنگو شورای شورای اسلامی شهر بابل در هشتم مردادماه امسال پس از جلسه طرح سوال و استیضاح شهردار این شهر، گفت: در بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بابل که به صورت فوق‌العاده در روز پنج‌شنبه ششم مرداد ۱۴۰۱ با دستور کار استیضاح شهردار برگزار شد، شاهین کلانتری بنگر شهردار بابل در جلسه مزبور حضور بهم رسانده و مجدداً به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر بابل پاسخ داد و در نهایت با رأی گیری انجام شده، شش نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به وی رأی اعتماد ندادند، لذا از این سمت برکنار شد.

اما کاردگر از انتصاب مهدی کیانی به عنوان سرپرست این شهرداری خبر داده و دو روز پس از آن گفته است که در اجرای ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، با اجماع نظر اعضای شورای اسلامی شهر و پس از رأی‌گیری انجام شده مهدی کیانی امیری با شش رأی اکثریت آرای لازم را کسب و به عنوان شهردار منتخب بابل انتخاب شد.

وی درباره حکم انتصاب شهردار منتخب بابل گفته وفق تبصره سوم ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، مراتب جهت صدور حکم انتصاب وی به عنوان شهردار بابل به وزارت کشور اعلام شده است.

کد خبر 595897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.