لزوم بررسی موضوع رانش زمین در ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به رانش زمین و تخلیه منازل شهروندان، باید بار حقوقی و تنش اجتماعی آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا توماج وحیدافشار امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به مباحثی در راستای رانش زمین در منطقه پارک جنگلی، اظهار کرد: با خطر بالقوه‌ای در اراضی کوهپایه پارک جنگلی روبه‌رو هستیم و با توجه به خارج از محدوده بودن رانش زمین در قسمت‌هایی از پارک جنگلی باید معاونت عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و کلیه ارگان‌های مرتبط ورود و همکاری کنند. باید با بودجه ملی و از سوی متولیان امر به موضوع لغزش زمین در اراضی پارک جنگلی ورود کرد.

وی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص تخلیه منازل در خطر رانش، ادامه داد: وقتی به شهروندان می‌گوئیم منازلشان را تخلیه کنند، باید به تنش‌های اجتماعی و بار حقوقی موضوع اندیشیده شود. شهرداری باید به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده در این خصوص ورود و از هزینه در این راستا خودداری کند.

وحید افشار افزود: انتظار می‌رفت بسیار ویژه‌تر از شرایط موجود به فضاسازی و نصب المان‌های محرم در شهر توجه شود و انتظار داریم در برخی معابر پرچم‌های سیاه نصب شود و بیشتر به چشم آید.

وی اضافه کرد: المانی با عنوان پیشانی شهر با محوریت هویت شهری طراحی، جانمایی و اجرا شود تا اعلانات روز، پیام‌های فرهنگی، مناسبت‌ها، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آن نصب و به اطلاع عموم شهروندان برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به موضوع توجه به معیشت رانندگان استیجاری، خاطرنشان کرد: راهکاری برای ارائه بیمه‌های تکمیلی در خصوص رانندگان استیجاری و رانندگان تاکسی پیش‌بینی و تسهیل شود.

وی گفت: رفع مشکل زمین‌های قولنامه‌ای و اجرای مصوبات گذشته شورای اسلامی شهر در این خصوص اهمیت دارد و الزام نکردن دارندگان زمین‌های قولنامه‌ای به دریافت پایان کار از معضلات بخش نظارت و اجرای سازمان نظام مهندسی است.

وحیدافشار با اشاره به طرح مباحثی در خصوص سفرهای کاری اعضای شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: ضروری است هزینه‌های سفرهای اعضای شورای اسلامی شهر کاهش یابد.

کد خبر 593127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.