اجرای پروژه بازیافت پسماندهای ساختمانی با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای پروژه بازیافت پسماندهای ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، پسماندهای ساختمانی جزئی از پسماندهای عادی شهری به‌شمار می‌رود و مدیریت آن به شهرداری واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر پسماندهای ساختمانی در شهر اصفهان توسط سازمان مدیریت پسماند در محل گردنه زینل دفع می‌شود و مالک زمین‌های در حال ساخت یا پیمانکار آن موظف است پس از انجام عملیات عمرانی، این پسماندها را جمع‌آوری کند و به سایت دفع پسماندهای ساختمانی انتقال دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گام بعدی در این روند را بازیافت نخاله‌های ساختمانی دانست و گفت: روزانه در شهر اصفهان حدود سه تا چهار هزار تن پسماندهای ساختمانی جمع‌آوری و به سایت دفع منتقل می‌شود که مقرر شده است با اجرای این پروژه، پس از بازیافت به مصالح ساختمانی تبدیل و در چرخه ساخت‌وساز به‌کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استقرار هرچه بهتر این پروژه، از چند شهر که این سیستم در آنها مستقر شده است بازدیدهایی به عمل آمد و جلسات متعددی را با حضور متخصصان این حوزه برگزار کردیم، همچنین فراخوانی در سطح ملی منتشر شده است و از شرکت‌های توانمند این حوزه جهت مشارکت در اجرای این طرح دعوت کرده‌ایم.

ساکتی با بیان اینکه دو شرکت فعال در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در حال تصمیم‌گیری درباره انتخاب یکی از این دو شرکت به عنوان سرمایه‌گذار هستند، ادامه داد: هزینه مورد نیاز برای این پروژه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 592508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.