پیام تسلیت مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان در پی درگذشت استاد محمودآبادی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در پیامی درگذشت «دکتر محمود آبادی» را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علی‌رضا ایزدی» مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با صدور پیامی درگذشت «دکتر سید اصغر محمودآبادی» استاد تمام گروه تاریخ دانشگاه اصفهان را به جامعه فرهنگی به ویژه دوستداران مواریث ارزشمند فرهنگی ایران زمین خصوصاً خطه نصف جهان تسلیت و تعزیت عرض نمود.

در بخشی از این پیام آمده است:

«این استاد فرهیخته در دوران فعالیت‌های علمی خود نقش مهمی در معرفی تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان به دور از هرگونه تحریف داشت. دکتر محمودآبادی همچنین در خصوص پیوند تاریخ فرهنگ و تمدن ایران باستان با دوران اسلامی دارای پژوهش‌ها و تالیفات بسیاری بود.

او در اولین کتاب خود دیپلماسی هخامنشیان که دهه هفتاد خورشیدی به چاپ رساند تلاش کرد تا با پیرایش تواریخی که توسط یونانیان نگاشته شده بود، جوهره واقعی هویت ایرانی را به تصویر کشد.

شادروان سیداصغر محمودآبادی در دوره‌های تربیت راهنمایان گردشگری، رشته ایرانشناسی و همچنین دروس عمومی همچون تاریخ اسلام نیز در دانشگاه‌های مختلف به تدریس و پژوهش اشتغال داشت.»

به گزارش ایمنا، سیداصغر محمودآبادی از استادان به‌نام و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان بود که روز گذشته در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

کد خبر 591823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.