۱۸ استان کشور درگیر سیل/تا ۵ روز دیگر به حاشیه رودخانه‌ها نروید

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۱۸ استان کشور درگیر وقوع سیل هستند و لازم است هموطنان تا دهم مردادماه از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و نقاط کوهستانی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: طبق پیش بینی هواشناسی و گزارش‌های ارسالی از سراسر کشور، ۱۸ استان درگیر سیلاب هستند.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، هرمزگان و خوزستان، استان‌های متأثر از سیلاب هستند و خدمات هلال احمر برای مقابله با سیلاب و کمک به هموطنان بدون وقفه در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تا این لحظه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان‌های مختلف خدمات گوناگونی از جمله امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق سیل‌زده برای هموطنان انجام دادند و این خدمات ادامه خواهد شد و تمام نیروهای عملیاتی هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند.

کولیوند در توصیه به مردم اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه، ۱۰ مردادماه، از تمام هموطنان درخواست داریم تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های سیل و همچنین حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 591696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.